מנהלת מערכות התפעול של חברי הבורסה תוכרז מונופול

ברשות להגבלים עסקיים החליטו לשים קץ לתלותם הממושכת של חברי הבורסה שאינם בנקים בחברת שירותי המסחר FMR, ולפתוח לתחרות את ניהול שירותי המחשוב של חברי הבורסה

חברת שירותי המסחר FMR - מנהלת מערכות התפעול הדומיננטית בקרב חברי הבורסה - תוכרז בקרוב כמונופול. כך הודיע היום הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה.

ברשות להגבלים עסקיים החליטו לשים קץ לתלותם הממושכת של חברי הבורסה שאינם בנקים ב-FMR, שנמצאת בבעלות שמעון גולדברג, ולפתוח לתחרות את ניהול שירותי המחשוב של חברי הבורסה (הכוללים ניהול ספרים, מערכות מסחר, בק אופיס ועוד).

הממונה צפוי לקבוע כי FMR היא מונופול באספקת מערכת תוכנה לביצוע פעולות בק אופיס בקרב חברי בורסה שאינם בנקים, וכן בקרב בנק ירושלים (רוב הבנקים משתמשים במערכות מסחר פנימיות שפיתחו בעצמם).

נוסף על ההכרזה, שכפופה לשימוע, שוקלים ברשות ההגבלים להטיל על FMR שורה של הוראות, לרבות חיוב החברה לאפשר ללקוחותיה לעשות שימוש במערכות מידע חיצוניות; חיובה להעביר ללקוחותיה את היסטוריית הלקוחות שלהם; וכן לאסור עלFMR לפגוע בשירותים ובתנאים ללקוחות שהודיעו על רצונם להפסיק את ההתקשרות עמה, במשך שנה.

הוראות אלה צפויות להסיר את החסמים העיקריים שמונעים מחברי הבורסה שאינם בנקים לעזוב את FMR, להקל על כניסת מתחרים חדשים לשוק ולהביא להורדת עלויות המסחר.