שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק קלות ל-3.507 שקלים

האירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.766 שקלים ■ סקר ה-ADP בארה"ב הפתיע לטובה

המסחר במט"ח מתנהל היום (ד') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק בכ-0.2% לרמה של 3.507 שקלים, בעוד האירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.766 שקלים. בעולם, הין היפני נחלש מול הדולר בעוד האירו/דולר נסחר סביב 1.362 דולרים לאירו.

פרופ' ליאו ליידרמן, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים ומי שהיה מועמד להחליף את סטנלי פישר כנגיד בנק ישראל, הביע היום תמיכה במדיניות של הנגידה קרנית פלוג וטוען כי אין לקבוע שער ריצפה לדולר-שקל. "הניסיון שלנו לימד אותנו שכדי שתהיה אפקטיבית, רצוי שההתערבות תתבצע בצורה שלא מספקת 'ביטוח' לשחקנים בשוק לגבי כמה, מתי, ובאיזו רמה של שער החליפין הבנק המרכזי יקנה או ימכור מט"ח", לדברי ליידרמן. (לסיפור המלא)

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים לאחר שהסנאט אישר באופן סופי את מינויה של ג'נט יילן לראשות הפד. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות בעוד הבורסות באירופה נסחרות במגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית בבורסות אסיה.

המשקיעים ממתינים כעת בדריכות לקראת פרסום מספר נתונים מהותיים. שיעור התעסוקה במגזר הפרטי בארה"ב עלה בחודש דצמבר, כך עולה מסקר ADP, שהצביע על יצירה של 238 אלף משרות - הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2012. על פי התחזיות היו אמורות להתווסף 215 אלף משרות חדשות, והגידול המפתיע עשוי לרמוז על נתוני התעסוקה המלאים שיתפרסמו ביום שישי. מאוחר יותר יתפרסמו פרוטוקולי הריבית של הפד.

בהקשר זה מציינים היום במחלקת המחקר של FXCM כי "נתון ADP חיובי יחזק את ההערכה שהצמצום יהיה בקצב מהיר, מה שיתמוך בהתחזקות הדולר. מבחינה טכנית, רמת ההתנגדות המשמעותית תהיה 3.52. טיפוס מעל רמה זו אמור להקנות מומנטום חיובי נוסף לצמד ועשוי לפתוח פתח לתיקון רחב יותר כלפי מעלה".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "בזירה המקומית הדולר מתאושש מעט אבל להערכתנו ללא מהלך עקבי ומשמעותי הדולר צפוי לשוב ולהיחלש. היצעי תחילת החודש הקלנדרי מקוזזים מאז תחילת החודש בפעילות מצד גופים ממלכתיים, אולם רכישת דולרים בלבד ובהיקפים של מאות מיליוני דולרים הינה בגדר גלולת הרגעה המשמשת כסם משכך כאבים ליצואנים רק בטווח הקצר ואין בהם כדי לספק מזור לחולה".