פלטפורמת ההמלצות הישראלית Yotpo גייסה 10.7 מיליון דולר

המוצר של החברה הוא פלאג-אין (תוסף) שמתווסף לאתרי מסחר ומהווה מעין פלטפורמה חברתית שמאפשרת להוסיף ביקורות ולקרוא כאלה מאנשים אמיתיים ומאנשים מוכרים

חברת הסטארט-אפ הישראלית Yotpo, שמפתחת פלטפורמה לניהול חוות דעת של גולשים, גייסה 10.7 מיליון דולר בהובלת בלאמברג קפיטל, לצד משקיעים קודמים בהם קרן רודיום, גנדיר גרופ, אוליבר יונג, קרן מאגנה, פלוס ונצ'רס, זוהר גילון, 2B Angels ואחרים.

בעקבות ההשקעה, שמביאה את סך הגיוס של החברה לכדי 13 מיליון דולר, יצטרף אלון ליפשיץ, השותף הישראלי של בלאמברג, למועצת המנהלים של Yotpo. בנוסף, וורן אדלמן, לשעבר מנכ"ל חברת השרתים GoDaddy, יצטרף לצוות המייעץ של החברה.

המוצר של החברה הוא פלאג-אין (תוסף) שמתווסף לאתרי מסחר ומהווה מעין פלטפורמה חברתית שמאפשרת להוסיף ביקורות ולקרוא כאלה מאנשים אמיתיים ומאנשים מוכרים. כך, ניתן להתחבר באמצעות פייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות ולראות ביקורות של אנשים שונים, כולל רמת הקשר שלהם אליכם - אם בכלל.

המחשבה העומדת מאחורי Yotpo היא שגולש יעדיף לסמוך על חוות הדעת של חבריו או אנשים אחרים שהוא מכיר במישרין או בעקיפין, מאשר על מישהו אנונימי וכך גם יגדלו סיכויו לרכוש את המוצר.

לדברי עומרי כהן, סמנכ"ל הטכנולוגיות ואחד משני המייסדים, "מה שהתחיל כפלטפורמת ביקורות הפך לכלי שיווקי רב עוצמה לחברות. ביקורות מייצגות תוכן רב משמעות עבור קהל היעד. המשוב שאנו מקבלים מרבים מהמשתמשים שלנו הוא שהתוכן שנוצר באמצעות הפלטפורמה הינו מקור נהדר להזדמנויות שיווקיות חדשות. בלאמברג מבינה את מה שאנחנו עושים ואנחנו נרגשים מכך שזכינו בגיבוי הפיננסי של הקרן. הודות לסבב המימון החדש, נוכל להאיץ את פיתוח המוצרים, המכירות והשיווק".

ליפשיץ הוסיף כי "אנו נלהבים לעבוד עם Yotpo, שמחוללת כבר היום מהפכה בתחום ביקורות המשתמשים ומייצרת הזדמנויות שיווקיות מדהימות לאתרי הסחר האלקטרוני. אנו צופים לצמיחה משמעותית ב-2014 בעקבות השקעה זו. מרגש לראות מה טכנולוגיה מעולה באריזה נאה יכולה להשיג אחרי חמש דקות של אינטגרציה בלבד".

הפלטפורמה של Yotpo מסייעת להעלות את כמות הביקורות שהמשתמשים מוסיפים, למשל על ידי שליחת תזכורות לגולשים שביצעו רכישה באתר מסוים וכן מאפשרת לעסקים לשתף את הביקורות שקיבלו - חיוביות, מן הסתם - בחשבונות הפייסבוק או הטוויטר שלהם ולייצר אימפקט ויראלי.

בראיון שנתן בעבר ל"גלובס" הסביר המנכ"ל והמייסד-שותף תומר תגרין כי הפלטפורמה מעניקה ביטחון רב יותר ביכולת של גולשים לסמוך על ביקורות. כך, למשל, המערכת בודקת מיהו האדם האמיתי מאחורי הביקורת על ידי שיוך של המייל או חשבון הרשת החברתית שלו, כשביקורות אנונימיות מקבלות דירוג נמוך יותר לעומת הגרף החברתי של המשתמש בפייסבוק, למשל. "בסופו של דבר, אנחנו רוצים להגיע למצב שלא יהיו ביקורות מזויפות אלא כאלה שהגולש יכול לסמוך עליהן", הסביר תגרין.