הדולר היציג סביב 3.5 שקלים; יפרוץ מעלה בקרוב?

האירו נחלש קלות ושערו היציג נקבע על 4.763 שקלים ■ אתמול נחשף ב"גלובס" כי שר האוצר יאיר לפיד נפגש עם צמרת המשק ובכוונתו לגבש חבילת צעדים שתתמוך ביצואנים

הדולר היציג נחלש היום (ה') בשיעור קל של 0.1% ושערו נקבע על 3.503 שקלים, בעוד האירו נחלש קלות גם הוא ושערו היציג נקבע על 4.763 שקלים.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, על רקע נתוני סקר ה-ADP שהפתיעו לטובה והצביעו על יצירה של כ-240 אלף משרות בדצמבר, מעל הצפי בשוק. היום נחתם המסחר באסיה בירידות שערים, על רקע התחזקות הין היפני מול הדולר ועלייה באינפלציה בסין. באירופה המסחר במתנהל בעליות, לקראת פרסום החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי. החוזים העתידיים בוול סטריט ובאירופה נסחרים ביציבות.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי שר האוצר יאיר לפיד נפגש עם צמרת המשק ובכוונתו לגבש חבילת צעדים שתתמוך ביצואנים ותוצג בימים הקרובים. עם זאת, עדיין לא ברור אם האוצר יעשה מעשה בהקשר של שער חליפין ועד כמה האוצר יכול להיות פעיל בנושא שכן הוא שייך, באופן פורמאלי, לטריטוריה של בנק ישראל. (לסיפור המלא)

במחלקת המחקר של FXCM מציינים היום כי: "הדולר-שקל אמנם נעל אתמול את המסחר ללא שינוי, אבל במהלך יום אתמול ראינו ניסיון פריצה כלפי מעלה, כאשר בשיא נגע הצמד ב-3.515. אזור 3.515-3.52 מהווה התנגדות משמעותית, ופריצה שלה צפויה לדחוף את הצמד מעלה לעבר 3.54-3.55".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "בזירה המקומית הדולר נדרש להמשיך במגמת ההתחזקות אל מול השקל, שכן התייצבות בתחום המסחר 3.53-3.5 דולר לשקל, אין בה כדי למנוע את הייסוף המחודש והדולר עשוי לשוב ולהיחלש לעבר רמת 3.48 שקלים ואף פחות. לגלי הפיטורים הצפויים כבר בעתיד הקרוב, פיחות השקל כעת מגיע מאוחר מדי, אולם אם קובעי המדיניות ינקטו עמדה נחרצת כבר בזמן הקצר עשוי המהלך להציל משפחות ממצוקה כלכלית הצפויה עם הפיטורים ובהיעדר אלטרנטיבות ראויות או מתאימות זמינות. הייצוא זקוק לאסנל רחב של אמצעים ומכשירים שיאפשרו לו להתמודד בשווקים הפיננסים. ראוי שצעדים אלו יבוצעו בתקפות, שכן הסוסים בורחים מהאורווה וקבלת החלטות באיחור לא יסייעו בפתרון המשבר".