מניית היום: מזנקת בכ-8% בעקבות השלמת ניסויים

חברת הביומד אפוסנס השלימה בהצלחה את ניסויי היעילות הפרה-קליניים עבור מולקולת ה-ATT-11T - התרופה האנטי-סרטנית שמפתחת החברה

חברת הביומד אפוסנס השלימה בהצלחה את ניסויי היעילות הפרה-קליניים עבור מולקולת ה-ATT-11T , התרופה האנטי סרטנית שמפתחת החברה, המיועדת לשמש בשלב הראשון לטיפול בחולי סרטן המעי הגס. כמו כן, סיימה החברה פיתוח פורמולציה במתן תוך-ורידי המתאימה לבני אדם.

נכון להיום, מולקולת ה-ATT-11T מפותחת באפוסנס תחת הסכם עם חברת טבע ומבוססת על תצמיד(conjugate) של אירינוטקן (תרופה אשר שווקה בעבר על ידי חברת פייזר והגיעה למכירות שנתיות של כ-1 מיליארד דולר) עם מולקולה של החברה, אשר נועדה להקנות לתרופה זמן פעילות מבוקר וממושך יותר, יחד עם שיפור בבטיחות.

נזכיר כי ביוני 2013 החברה קיבלה את אישור לרישום הפטנט בארה"ב, המגן על מולקולת ה-ATT-11T.

באפוסנס מציינים כי בכוונת החברה לפנות ל-FDA בהליך pre-IND בבקשה לתאם את המשך שלב בדיקת הרעילות הפרה-קליני ואת מתווה הניסוי הקליני במהלך המחצית הראשונה של 2014 לצורך תחילת ביצוע ניסויים קליניים בבני אדם לקראת סוף השנה.

יעילות ה-ATT-11T הודגמה עד היום במספר ניסויים פרה-קליניים. התוצאות שהושגו הציגו יתרון מובהק בדיכוי התפתחות גידולים שטופלו ב-ATT-11T בהשוואה לגידולים שטופלו באירינוטקן. יותר מכך, נמצא כי פערים אלה הולכים וגדלים עם הירידה במינוני התרופות.

ד"ר מירי בן-עמי, מנכ"לית אפוסנס, אמרה כי "ATT-11T הינה התרופה המובילה בצנרת התרופות המפותחות על ידי אפוסנס ומוכיחה בשלב זה יתרון ברור ביעילות על פני הטיפול הסטנדרטי לסרטן המעי הגס הגרורתי. לאור השלמת ניסויי היעילות הפרה-קליניים, אנו מתכננים להיפגש עם ה-FDA בחודשים הקרובים, על מנת להגיע להסכמה על המשך הפיתוח הטוקסיקולוגי כולל הסכמה למתווה הניסוי הקליני במסגרת השלב הראשון בניסויים בבני אדם".