פישר ימונה לסגן יו"ר הפד; אובמה: "הוא וילן - צוות מצוין"

בסבב מינויים מינה היום נשיא ארה"ב ברק אובמה את פישר, יחד עם ג'רום פאוול ולייל בריינרד, לוועידת המושלים בבנק ■ אובמה: "פישר מוכר כאחד מהמומחים המוניטריים המובילים בעולם, ואני מודה לו על שהסכים לקחת את התפקיד"

נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר ימונה כסגן יו"ר הפדרל ריזרב, וכחבר בוועידת המושלים של הפדרל ריזרב. בסבב מינויים הודיע היום (ו') נשיא ארה"ב ברק אובמה כי הוא מתכוון להעמיד את שמו של פישר כמועמד מטעמו לתפקיד ולוועידה, יחד עם ג'רום פאוול ולייל בריינרד, שימונו גם הם לוועידה.

אובמה אמר כי "סטנלי פישר מביא איתו עשורים של מנהיגות ומומחיות מתפקידים שונים, כולל שירות בקרן המטבע הבינלאומית ובנק ישראל. הוא מוכר כאחד מהמומחים המוניטריים המובילים והמנוסים ביותר בעולם, ואני מודה לו על שהסכים לקחת על עצמו את התפקיד החדש הזה. אני משוכנע שהוא וג'נט ילן יהוו צוות מצוין".

מזה מספר שבועות עולים דיווחים כי פישר יכהן תחת ג'נט ילן כסגן יו"ר הבנק. צעד זה מכין את הקרקע לקראת הכרזה על המינוי, בהנחה שהוא יאושר בסנאט. ילן מכהנת היום כסגנית יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, אולם היא תיכנס לנעליו כשיפרוש בינואר ותכהן כראשת הפד.

בתוך כך, נראה שלאובמה עצמו יש אופוזיציה במפלגה הדמוקרטית למינוי של פישר בתור סגן היו"ר. בראיון ב"בלומברג", אמרה הסנטורית הדמוקרטית ממסצ'וסטס, אליזבת' וורן, כי היא "רוצה להיות אופטימית בנוגע לעבודתו של פישר בכיוון הנכון", אולם היא "לא בטוחה". בעבר, התנגדות של וורן וסנטורים נוספים מנעה את מינויו של לארי סאמרס לתפקיד יו"ר הפד.

בחודש שעבר כתב ג'פרי פרנקל ב"גארדיאן" כי פישר הוא בחירה מצויינת עבור הפדרל ריזרב. פרנקל ציין כי "פישר יהיה הבחירה המושלמת, בהינתן שילוב היכולות, איכויות והניסיון היחודיים שלו".

פישר תואר במאמר כאחד המומחים הגדולים לכלכלה מוניטרית בקריירה האקדמית שלו, וככלכלן היחיד, מאז ג'ון מיינרד קיינס, ש"משלב בצורה טובה יכולת אנליטית, יכולת שיפוט טובה, הבעה ברורה, מסירות חסרת אגו לשיפור העולם והיכולת להביא דברים לביצוע - עם הומור קר רוח".

פרנקל כתב כי הנסיון של פישר בניהול משברים בתפקידיו בקרן המטבע הבינלאומית ובנק ישראל הופכים אותו לשידוך האידיאלי עבור ג'נט ילן.