"רכישות מט"ח או הורדת ריבית לא ימנעו התחזקות השקל"

אלי קדוש, יו"ר ועדת ההשקעות בפריקו: "החולשה בסחר העולמי והשקל החזק מעיבים על רווחיות החברות הישראליות שחלק ניכר מהכנסותיהן מקורו ביצוא. ואולם, בהיעדר אלטרנטיבה בשוק האג"ח תימשך הזרימה לשוק המניות"

"בתשעת החודשים הראשונים נרשם עודף של 10 מיליארד דולר בחשבון השוטף ובחשבון ההשקעות הריאליות. רכיבים אלה לא מושפעים מפער הריביות ולכן המשך הפחתת ריבית או רכישות מט"ח מצב בנק ישראל בהיקף של מאות מיליוני דולרים לא ימנעו את המשך התחזקות השקל". כך כותב אלי קדוש, יו"ר ועדת ההשקעות בפריקו, בסקירה החודשית של פריקו לחודש ינואר.

עם זאת, "קרוב היום שבו ינקטו צעדים נוספים שעשויים לכלול קביעת שער מטרה, הטלת מס על משקיעים זרים המבצעים עסקות לטווח קצר ועוד".

לדעת קדוש, הפעילות הכלכלית המתונה, האינפלציה הנמוכה, הריביות הנמוכות במשקים המרכזיים, כמאפשרים לבנק ישראל להמשיך בריבית נמוכה ואף להפחיתה.

"החולשה בסחר העולמי והשקל החזק מעיבים על רווחיות החברות הישראליות שחלק ניכר מהכנסותיהן מקורו ביצוא. ואולם, בהיעדר אלטרנטיבה בשוק האג"ח תימשך הזרימה לשוק המניות".

יו"ר ועדת ההשקעות של פריקו הסביר ש"בראייה סקטוריאלית, אנו מעריכים שהשקעה במניות הבנקים שבאפן מובהק זולות מבנקים זרים ובחברות התקשורת הנערכות לדור 4 יתנו תשואה עודפת".

באשר לשוק האג"ח הקונצרני שהמרווחים בו בהשוואה לאג"ח ממשלתי קטנו משמעותית הסביר קדוש ש"פערי התשואות בין האג"ח הקונצרניות לממשלתיות אינם מפצים על הסיכון הכרוך בהשקעה בהן. יחד עם זאת, התשואות האפסיות באג"ח הממשלתיות הקצרות מצדיקים לדעתנו השקעה באג"ח קונצרניות עם מח"מ בינוני".