הסטארט-אפיסט שלא היה צריך לטלפן אפילו למשקיע אחד

הסטארט-אפ קאנרי מפתח מצלמת אבטחה שמעדכנת על אירועים חריגים ■ המנכ"ל אדם סייגר מסביר איך גייס 2 מיליון דולר מהקהל הרחב ומצהיר: "אנחנו לא חושבים על אקזיט"

חברת הסטארט-אפ קאנרי הצליחה לשבור שיא ולגייס כמעט 2 מיליון דולר באמצעות אתר גיוס ההמונים אינדיגוגו. החברה הצליחה למכור כ-10 אלפים מצלמות שכל אחת מהן עולה 200 דולר.

המצלמה שמפתחת קאנרי הרבה יותר משוכללת בהשוואה לדגמים הקיימים בשוק, אשר מסוגלים להעביר צילום וידיאו דרך האינטרנט. המצלמה עמוסה בחיישנים, כמו צילום HD, צילום לילה, מיקרופון, מדידת טמפרטורה וזיהוי תנועה.

המוצר של קאנרי נבנה לאו דווקא לאנשים טכנולוגיים, הוא אמור להתחיל לעבוד בקלות ישר מהחיבור הראשון והוא יציע התראה באמצעות אפליקציה, כאשר יזהה תזוזות בסביבה שלו. באותו רגע המשתמש יוכל להיכנס לאפליקציה לצפות בשידור בזמן אמת, לראות מה קרה לפני מספר דקות, להפעיל אזעקה או להתקשר למשטרה.

אדם סייגר, מנכ"ל החברה ואחד המייסדים, הגיע בשבוע שעבר ל-CES, תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם שהתקיימה בלאס וגאס.

"זכינו בפרס"

סייגר רץ בתערוכה מפגישה לפגישה, במטרה להציג את המוצר שעתיד להגיע ללקוחות רק בחודש מאי. "פנו אליי כבר 20 או 30 יבואנים שרוצים למכור את המוצר שלנו בישראל", מספר סייגר ל"גלובס". "זכינו ב-CES בפרס, יש לנו ביתן בתערוכה ואנחנו מראים את המוצר בפעם הראשונה לאנשים".

סייגר חשב על הרעיון לפני שנתיים, כאשר הגיע הביתה לאחר טיול בן שבועיים. סייגר רצה לדעת מה קרה בדירה שלו, אולם לא נתקל במוצר כזה.

"אין מוצר אבטחה לאנשים פרטיים. אני חושב שיש ערך מוסף למוצר שקל להתקין בתוך שניות ולקבל ניתוח של המידע עם הצגה של שינויים המתרחשים בסביבה של הבית".

סייגר אומר שיש כיום בשוק כל מיני מצלמות אבטחה, אבל אנשים לא רוצים לראות סרט של הבית שלהם, הם רוצים לקבל התראה כשמשהו קרה.

"ההצלחה שלנו באינדיגוגו עזרה לנו מאוד בשיחות עם קרנות הון סיכון. אני כבר לא הייתי צריך להתקשר אליהם, המשקיעים התקשרו אליי", אומר סייגר שמאוד מחבב את אתרי גיוס ההמונים.

"השיטה הזו עבדה בשבילנו מצוין. לא היה לנו איזה מאמץ של יחסי ציבור באותו זמן. לאחר חצי שעה שהעמוד שלנו באינדיגוגו היה באוויר, רק אדם אחד קנה אותו, אחר הצהריים הצלחנו לגייס 300 אלף דולר, כאשר המטרה המקורית הייתה 100 אלף דולר".

למרות ההצלחה המהירה של קאנרי, סייגר אומר שחברות שנכנסות לאתרי גיוס ההמונים צריכות לתכנן טוב את המוצר שלהם ולא לפנות אליהם מוקדם מדי. "יש מעט מאוד אנשים שמחפשים באתרים האלו וצריכים שהמדיה או אתרי הרשתות החברתיות יחשפו אותם".

סייגר דובר עברית, למרות שאת רוב חייו הוא עשה בארה"ב. ב-1995 הוא עבר ללמוד בארץ, עשה אולפן, שירת בצבא ולמד באוניברסיטה העברית. "אחרי זה חזרתי לארה"ב, גרתי שנה בלוס אנג'לס ועכשיו אני בניו יורק. לילדות שלי יש שמות ישראליים: שירה ויעל. יש לי אזרחות כפולה: ישראלית ואמריקנית".

סייגר מספר שפגש בתערוכה את היזם הסדרתי דב מורן, אבל סייגר לא הכיר אותו ולאחר שיחה קצרה למד על קורות חייו של מי שמכר את עסקי הדיסק און קיי שלו לסנדיסק.

בקאנרי מועסקים פחות מ-50 עובדים במשרדי החברהה בניו יורק. "אנחנו לא חושבים על אקזיט, אנחנו רוצים להיות חברה גדולה ולהשפיע על הצרכנים והמשפחה שלהם בדרך שלא הייתה להם", אומר סייגר שמסביר שבהמשך הם יציעו שירותי ערך מוסף שיגדילו להם את ההכנסות, כמו שירות ענן לאחסון סרטוני האבטחה או קריאה אוטומטית למוקד אבטחה, אם המשתמש לא הגיב.