תחזיות פרוטליקס: מכירות של 39 מ' ד' בברזיל עד יולי 2015

תכבוש 25% משוק הגושה הישראלי ■ הרוב המוחלט של החולים החדשים בישראל מקבלים את התרופה של פרוטליקס

חברת פרוטליקס , המפתחת תרופות בתוך תאי צמח מהונדסים גנטית וכבר משווקת את תרופת האליליסו לטיפול במחלת גושה, פרסמה היום תחזיות ל-2014. זו הפעם הראשונה שהחברה מפרסמת תחזיות מספריות, ומנכ"ל החברה, דוד אביעזר, יציג אותן ביום חמישי הקרוב בכנס JP Morgan. במהלך המסחר עלתה מניית פרוטליקס כ-3.5%, והחברה נסחרת לפי שווי של 1.55 מיליארד שקל - לאחר זינוק של כ-30% בחודש האחרון.

פרוטליקס מעריכה כי עד יולי 2015 תזמין שותפתה הברזילאית את תרופת האליליסו בהיקף של 39 מיליון דולר. עוד היא מעריכה כי התרופה תגיע ל-25% משוק הגושה הישראלי - האליליסו נכנסה לאחרונה לסל התרופות בישראל, והיא ניתנת כמעט לכל החולים שמתחילים לראשונה טיפול במחלה.

השוק הישראלי קטן אבל רווחי, במיוחד עבור פורטליקס, משום שזהו השוק היחיד שבו היא אינה חולקת את הרווחים עם השותפה שלה לשיווק המוצר, פייזר.נציין כי ההסכם עם פייזר הניב עד כה רווחים מאכזבים לפרוטליקס - רק 1.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013. אביעזר לא נתן פרטים מספריים, אך ציין כי "המיזם המשותף ימשיך להיות רווחי, וחלקה של פרוטליקס בו צפוי לצמוח".

לגבי השוק האמריקאי אמר אביעזר כי נחתמו לאחרונה כמה הסכמים עם חברות ביטוח אמריקאיות, שהתחייבו לספק את המוצר של פרוטליקס כבחירה ראשונה, והסכמים נוספים כאלה נמצאים בתהליך חתימה. "אנחנו מניחים כי בשנה הבאה הוצאות השיווק שלנו במיזם המשותף יקטנו", אמר אביעזר ל"גלובס".

עוד ציין אביעזר כי, על פי החלטה ממשלתית, ברבעון האחרון הומרו כל חולי הגושה בצ'ילה למוצר של פרוטליקס. "זו דוגמה מצוינת לתהליכים שאנחנו שואפים אליהם", אמר. הוא ציין כי האליליסו, שנמכרת כבר בארה"ב, ישראל, ברזיל, צ'ילה, אורוגוואי ומקסיקו, צפויה ב-2014 להיות מאושרת לשיווק גם בקנדה, אוסטרליה וארגנטינה.

סיכוי גבוה להיכנס לשוק הילדים

פרוטליקס הגישה לרשות המזון והתרופות בארה"ב (ה-FDA) בקשה לשווק את התרופה גם לילדים. מדובר בשוק שבו יש השיעור הגבוה ביותר של חולים "נאיביים" - שלא טופלו מעולם בתרופה מתחרה לגושה. בשוק זה יש לפרוטליקס, שהגיעה לשוק אחרונה, סיכויים טובים לעומת שוק המבוגרים, שרובם כבר נאמנים לתרופות אחרות. לדברי אביעזר, התשובה לגבי הבקשה לשוק הילדים צפויה להגיע בתחילת השנה, ולאחר קבלת תשובת ה-FDA תיפתח אפשרות זו גם בטריטוריות נוספות.

באשר לניסויים הקליניים שמתכננת החברה, תוצאות ביניים מניסוי שלב I/IIb (בטיחות ויעילות ראשונית) במוצר לטיפול במחלת פברי צפויות להגיע במחצית השנייה של 2014, והתוצאות המלאות צפויות במחצית הראשונה של 2015. בתרופה לגושה הניתנת דרך הפה (במקום בזריקה), צפוי להסתיים ניסוי שלב I (בטיחות) ולהתחיל בשלב הבא. "זה המוצר הכי מרגש בטווח הקרוב", אמר אביעזר.

עוד מתכננת פרוטליקס להתחיל בניסוי בגרסה למתן בבליעה של התרופה הפופולארית אנברל, וכן במוצר לטיפול בסיסטיק פיברוזיס.

עיקרי התחזית
 עיקרי התחזית