משתלם להקשיב לגורו: קרן הסל שמשקיעה במניות מנצחות

קרן הסל GURU מצליחה בזכות השקעתה במניות הגדולות המוחזקות על ידי קרנות גידור מובחרות

בשנת 2013 רשמו שוקי המניות מהלך עליות משמעותי, והדבר שבר באחרונה את הפסימיות הגורפת של המשקיע מן הציבור. בשנה החולפת חווינו, לראשונה מאז המשבר העולמי, היפוך מגמה בזרימת כספי הציבור, שנטשו את אפיקי איגרות החוב וזרמו לקרנות מנייתיות. במקרה שמגמה זו תצבור תאוצה, ניתן יהיה לראות המשכיות לראלי עוצמתי של השנים האחרונות.

מאידך, בזמן ששוקי המניות שוברים שיאים, מתבקשת גם זהירות בבחינת ההשקעות, וגוברת חשיבות של מומחיות בזיהוי מניות מנצחות; זאת בשונה מהשנים שבהן הגישה הייתה ללכת למדדים כלליים, בלי לתת דגש על בחירת מניות בודדות.

אולם למשקיע הפשוט לא תמיד מתאפשרת גישה לקרנות גידור מצליחות שעוקבות את המדדים, כיוון שלעתים אלו סגורות למשקיעים חדשים, השקעה בהן מתאפשרת מרף גבוה של סכום המינימום, לעתים מיליוני דולרים רבים, ובנוסף הן גובות דמי ניהול גבוהים.

תשואה של 40% בשנה החולפת

את המגבלות האמורות ניתן לפתור באמצעות קרן סל Global X Guru Index ETF (סימול: GURU). הקרן סוקרת את פרסומי קרנות הגידור על החזקותיהן, שאותן הן חייבות לדווח בשוטף לרשות לניירות ערך אמריקאית (SEC), ומשקיעה במניות שנמנות עם החזקותיהן הגדולות של קרנות הגידור המובחרות. החזקות קרן GURU מתחלפות על בסיס רבעוני, בהתאם לדיווחי קרנות הגידור, ואילו רשימת הקרנות עוברת סינון על מנת להסיר קרנות בעלות תחלופה גבוהה מדי וביצועים חלשים.

התוצאה מדברת בעד עצמה. בשנת 2013 הציגה קרן GURU תשואה נאה של כ-40% - ביצועי יתר ניכרים לעומת מדד S&P 500 הרחב ומרבית מדדי המניות הגלובליים. נדגיש, כי תעשיית קרנות הגידור רשמה בשנה החולפת ביצועי חסר מול מדד המניות הכללי, עם תשואות חד-ספרתיות ברוב המקרים. מדד HFRI Fund Weighted Composite Index הציג תשואה של כ-9% בלבד ב-2013, ועל רקע זה ביצועי קרן GURU נראים מרשימים עוד יותר.

קרן הסל GURU הצעירה יחסית, אשר הושקה ביוני 2012, הציגה מאז תשואה נאה של כמעט 70% - כמעט פי שניים מביצועי מדד S&P 500 באותה התקופה, וצברה נכסים בסך של כ-400 מיליון דולר. דמי ניהול הקרן עומדים על כ-0.75% שנתית - נמוך משמעותית מדמי ניהול של קרן גידור ממוצעת, העומדים על 2% שנתית, בנוסף לכ-20% מרווחים הצבורים.

מבחינת החשיפה הענפית, מדובר בקרן סל מפוזרת על פני כל המגזרים: בין הבולטים שבהם הטכנולוגיה (נתח של 22% מהרכב הקרן), צריכת מותרות (17% מהקרן), בריאות ופיננסים (12% מהקרן כל אחד).

מבחינת חשיפה למניות בודדות מחזיקה קרן GURU ב-55 החזקות - הגדולות ביניהן הן חברת שירותי התקשורת ספרינט (S), חברת שבבי הזיכרון מייקרון (MU), חברת השכרת הרכב הרץ (HTZ), וחברות נוספות, שאינן בהכרח מוכרות לציבור המשקיעים הרחב, ובכך עשויות לספק תוספת לתשואת השוק הכללי, המכונה בז'רגון המקצועי "אלפא".

* הכותב הוא אנליסט בכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

גורו
 גורו