הבית הלבן מותח ביקורת קשה על התבטאות יעלון

לא היינו מצפים משר הביטחון של בעלת ברית קרובה להטיל ספק במניעי קרי ולעוות את הצעותיו ■ קודם לכן אמרה דוברת הסטייט דיפרטמנט: "אם אכן נאמרו הדברים, הם פוגעניים ובלתי נאותים"

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, מתח הערב (ג') ביקורת קשה על התבטאותו של שר הביטחון, משה יעלון, שלפיה שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי הוא "משיחי ואובססיבי", ו"שהדבר האחרון שיכול להציל אותנו הוא, שקרי יזכה בפרס נובל ויניח אותנו לנפשנו".

בתדרוך לכתבים אמר קרני: "לא היינו מצפים משר הביטחון של בעלת ברית קרובה להטיל ספק במניעיו של קרי ולעוות את הצעותיו".

הדובר הדגיש, כי ארה"ב מוסיפה לדרבן את ישראל ואת הפלסטינים להתקדם במו"מ וציין ששני הצדדים קיבלו החלטות אמיצות בחודשים שחלפו ושהם בוחנים החלטות קשות יותר. הוא אמר, שתרומתו של השליח הביטחוני המיוחד של הממשל, גנרל ג'ון אלן, לבדיקת ההיבטים הביטחוניים של הסכסוך, "מועילה ביותר".

קודם לכן אמרה דוברת משרד החוץ החוץ האמריקאי, ג'יין סאקי, בהודעה שפרסמה ברומא, כי דברי יעלון, "אם אכן נאמרו, הם פוגעניים ובלתי נאותים, בייחוד לאור כל מה שארה"ב עושה כדי לספק את צרכי הביטחון של ישראל".

"קרי ואנשיו, לרבות גנרל אלן, פועלים ללא הרף כדי לקדם שלום בטוח לישראל בגלל הדאגה העמוקה שחש השר לגבי עתידה של ישראל", נאמר בהודעה. "להטיל ספק במניעיו ולעוות את הצעותיו איו דבר שהיינו מצפים לו משר הביטחון של בעלת ברית קרובה".

פקידים אמריקאיים, שמצוטטים בכלי תקשורת, אמרו הערב, שהם מצפים שישראל תתנער, בהודעה רשמית, מדברי יעלון.

"ידיעות אחרונות" ציטט היום דברים שמיוחסים ליעלון ובהם המשפט הבא: "אבו מאזן חי על חרבותינו. ברגע שנעזוב את יו"ש הוא גמור. למעשה, בכל החודשים האחרונים לא מתקיים שום מו"מ ביננו לבין הפלסטינים, אלא ביננו לבין האמריקאים. הדבר היחיד שיכול להציל אותנו הוא, שקרי יזכה בפרס נובל ויניח אותנו לנפשנו".