הדולר היציג התחזק ל-3.492 ש'; "בנק ישראל נמנע מפעולה"

הדולר והאירו התחזקו בכ-0.25% ■ מדד המחירים לצרכן עלה בדצמבר ב-0.1% וב-1.8% בכל שנת 2013

הדולר היציג התחזק היום (ה') בכ-0.25% ונקבע על 3.492 שקלים. האירוהיציג התחזק בשיעור דומה ונקבע על 4.751 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.361 דולרים.

החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הודיעה היום על כוונת המדינה לבצע הנפקה במטבע אירו בשווקים הבינלאומיים. ההערכות הן כי מדובר בהנפקה בהיקף של כמיליארד אירו. באוצר מציינים כי ביצוע ההנפקה תלוי בתנאי השוק.

בזירת המאקרו המקומית, הלמ"ס דיווחה אתמול כי מדד המחירים לצרכן רשם בדצמבר עלייה של 0.1% והשלים עלייה של 1.8% בשנת 2013. עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל פיננסים, ציין כי "התחזית שלנו למדד חודש ינואר מינוס 0.2 ולשנת 2014 כולה 1.8 אחוזים. המדד הנוכחי לא משנה את הערכתינו, שעקב השיפור הצפוי בתחזיות הצמיחה למשקים בעולם, העלייה החדה במחירי הדירות והירידה באבטלה הסבירות להפחתה נוספת של ריבית בנק ישראל בטווח הנראה לעין נמוכה. אנו סבורים שבמקרה שהתיסוף בשקל ימשך בנק ישראל ימשיך לפעול בשוק המט"ח. זאת כל עוד הציפיות לאינפלציה נשארות בטווח היעד".

בינתיים, ביחידת ניהול החוב באגף החשב הכללי במשרד האוצר ממשיכים לבצע עסקאות גידור ולרכוש למעשה דולרים תמורת שקלים. מהאוצר נמסר אתמול כי היחידה ביצעה במהלך השבועיים האחרונים עסקאות גידור מסוג דולר-שקל על החוב במטבע חוץ בהיקף של 340 מיליון דולר. עסקאות אלו בוצעו כחלק ממדיניות הגידור של החשב הכללי במטרה לצמצם את החשיפה לשינויים בשערי מטבע חוץ.

ספר הבז' שפורסם אתמול בארה"ב הצביע על כך שכלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח בקצב מתון, והתחזית הכלכלית נראית חיובית. הנתונים תומכים בעמדת הפד לפיה כלכלת ארה"ב מתאוששת בקצב שמאפשר לצמצם את קצב רכישות האג"ח. הדוח הצביע על כך שהוצאות הצרכנים במגמת עלייה, כמו גם הייצור וסקטור הנדל"ן. שני שליש מ-12 המחוזות דיווחו על עלייה בקבלה לעבודה.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, מציין הבוקר כי "התחזקות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים בעולם נבלמה כאשר יצואנים ביפן מיהרו לרכוש ין ברמות השיא ובכך בלמו את המשך התנועה הפרו דולרית. בזירה המקומית הדולר ממשיך להתנהל בתחום שערים צר, כאשר עודפי ההיצע גוררים את רמות השערים היומיות לעבר רמות שפל חדשות. פריצת רמת 3.475 שקלים לדולר תתמוך בתנועה מחודשת של הדולר לעבר 3.45 שקלים ואף פחות מכך. בנק ישראל נמנע מלבצע פעולה משמעותית בשוק ההון והדולר צפוי להמשיך ולנוע לעבר רמות שפל חדשות".

פריימן הדגיש כי "תשומת הלב תופנה היום לנתוני מדד המחירים לצרכן בגרמניה ובארה"ב, כאשר הציפייה בארה"ב היא לעלייה בתוואי האינפלציה בחישוב שנתי לכדי 1.5%, לצד נתוני דורשי העבודה הצפוי להתייצב סביב רמת 328 אלף איש".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "למרות התחזקותו של הדולר בעולם, הדולר-שקל נסחר ביממה האחרונה כמעט ללא שינוי באזור 3.48. בעולם ראוי לציין שהדולר מציג עוצמה למרות הסנטימנט החיובי בשוקי ההון. נראה שהרושם הרע שהותירו נתוני התעסוקה המאכזבים ביום שישי חלף כבר, וזאת הודות לשורה של נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו השבוע בארצות הברית, ובכלל זה נתוני המכירות הקמעונאיות וספר הבז' החיובי שפורסם אמש והצביע על המשך השיפור בפעילות הכלכלית ברחבי ארצות הברית. גם התבטאויות בכירים בפד, לפיהן נתוני התעסוקה לא אמורים לשנות את התכנון לגבי קצב צמצום ההרחבה הכמותית, סייעו לתמוך בדולר".