אלווריון לא עמדה בדרישות: מושעית ממסחר בנאסד"ק ובת"א

‎‎אחד הקריטריונים קבע שעליה לצאת מההליך של כינוס נכסים שאליו הגיעה בקיץ האחרון עד 13 בינואר‏

‎‎מניית אלווריון הושעתה ממסחר בנאסד"ק ובתל אביב, וצפויה לעבור להיסחר בארה"ב מעבר לדלפק ברשימת הפינק שיטס. זאת לאחר שהחברה לא עמדה בקריטריונים הנדרשים להמשך המסחר בנאסד"ק. אחד הקריטריונים קבע שעליה לצאת מההליך של כינוס נכסים שאליו הגיעה בקיץ האחרון, עד 13 בינואר, דבר שכאמור לא קרה. עם זאת, ל"גלובס" נודע שרוב נושי החברה תמכו בהסדר הנושים שהוצג, והשלב הבא בתהליך הוא קבלת אישור להסדר מבית המשפט. ‏

אלווריון, יצרנית ציוד תקשורת, נקלעה לקשיים בשנים האחרונות, והגיעה כאמור לכינוס נכסים. החברה נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק. אתמול נפלה המניה בכ-9% במחזור גבוה, על רקע הדיווח על מחיקת המניה, ושווי החברה כעת הוא כ-3.6 מיליון דולר.

תחת ניהולו של הכונס, רו"ח יואב כפיר, התנהל וממשיך להתנהל תהליך מקביל, שכולל ביצוע הסדר הנושים, מכירת נכסי החברה והמשך המסחר בבורסות. אלווריון נמכרה בספטמבר האחרון לחברת ואלי טלקום של חורחה פיניאבסקי, תמורת 38 מיליון שקל. הפעילות העסקית בחברה חודשה, גויס מנכ"ל חדש - גיורא לוי - והחברה אף מגייסת עובדים.

לעומת זאת, בגזרת הנאסד"ק החדשות פחות חיוביות, גם לאור לוחות הזמנים. לפני כמה חודשים הצליחו פיניאבסקי וכפיר לשכנע את הנהלת הנאסד"ק לא למחוק את מניית החברה ממסחר, ואלווריון קיבלה ארכה שהסתיימה השבוע. מכיוון שעד כה לא אושר הסדר הנושים, מנייתה צפויה להימחק מהמסחר. החברה לא עמדה גם בתנאים אחרים להמשך המסחר, בהם למשל פרסום דוחות כספיים לרבעון השני של 2013.

התלות בין התהליכים היא גם מהכיוון השני: אחד התנאים בהסדר היה שהמניה תמשיך להיסחר בנאסד"ק. עם זאת, תנאי ההסדר מאפשרים מעבר לפינק שיטס בתנאי שהחברה תשמור על שווי שוק מסוים.

ברגע שיאושר הסדר הנושים, תקבל ואלי טלקום אחריות גם על הפלטפורמה הציבורית של אלווריון ותוכל להעביר לתוכה פעילויות. כיום מעמדה של ואלי לא מאפשר לה לערער על החלטת מחיקת המניה ממסחר.