נוגסת בתפוח: צ'יינה מובייל החלה למכור את האייפון בסין

רשת הסלולר הגדולה בעולם החלה לשווק היום את מכשירי האייפון של אפל ■ מוקדם יותר השבוע צ'יינה מובייל דיווחה כי קיבלה הזמנות מוקדמות של כ-1.2 מיליון אייפונים

צ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה בעולם, החלה למכור היום (ו') את מכשירי האייפון בחנויות הרשת שלה וכעת רבים תוהים כמה נתח שוק תצליח אפל להשיג בשוק הסמארטפונים הגואה בסין.

הסימנים הראשונים בהחלט מעודדים. צ'יינה מובייל, שכאמור נחשבת לרשת הסלולר הגדולה בעולם עם כ-800 מיליון לקוחות, דיווחה מוקדם יותר השבוע כי קיבלה כ-1.2 מיליון הזמנות מוקדמות לרכישת מכשירי האייפון.

מעבר לכך, המועד שבו בחרו ב'ציינה מובייל ובאפל להשיק את האייפון בסין נחשב לאסטרטגי במיוחד. ראש השנה הסיני נמצא מעבר לפינה וזהו חג שמתאפיין בהענקת מתנות - עניין שמעלה בצורה חדה את מכירות הרשתות הקמעונאיות ועשוי לתרום למומנטום המכירות של האייפון בסין.

מנכ"ל אפל טים קוק, ששוהה בסין לרגל ההשקה של האייפון, הצהיר לפני מספר ימים כי מכירת האייפונים בסין היא רגע מכריע עבור החברה. קוק ויו"ר צ'יינה מובייל שי גואוהואה הגיעו לחנות הדגל של צ'יינה מובייל בבייג'ין, שוחחו עם לקוחות ובחנו את קצב המכירות.

קוק אופטימי מאוד לגבי מכירות האייפון בסין ואמר לפני מספר ימים כי ברבעון האחרון של 2013 אפל מכרה יותר אייפונים בסין (באמצעות רשתות סלולר אחרות) מכל רבעון אחר. זאת למרות שנתח השוק של אפל בשוק הסאמרטופנים הסיני עומד לפי הערכות על 6% בלבד.

ואולם, אנליסטים מציינים כי אפל תמחרה את המוצרים שלה גבוה מדי ויהיה לה קשה לחדור לשוק הסיני באופן מוצלח ולנצח את המתחרה הגדולה שלה סמסונג, שכבר הצליחה לכבוש כ-20% משוק הסמארטפונים בסין.

כך למשל, האייפון 5G עם נפח של 16 ג'יגה-בייט, מכשיר הדגל של אפל, נמכר בסין תמורת 5,288 יואן או 874 דולר. עם זאת, צ'יינה מובייל משווקת את המכשירים באמצעות חבילה הכוללת שימוש ברשת ה-4G, עניין שמהווה יתרון יחסי לעומת המתחרות שלה.