פריון במו"מ לרכישת myThings בכ-150 מיליון דולר

myThings שגייסה 37 מיליון דולר עוסקת בהתאמת פרסומות לפי העדפות הגולשים

עוד לא יבש הדיו על המיזוג בין פריון לקונדואיט והנה מסתבר כי התוכניות של ג'וזף מנדלבאום, מנכ"ל פריון, הן גדולות בהרבה. היום נודע כי החברה מנהלת מו"מ לרכישת חברת האינטרנט הישראלית myThings, שמספקת מידע על העדפות הגולשים. המחיר בו מדובר עומד סביב 100-150 מיליון דולר, פחות או יותר המחיר בו נסחרת כעת פריון בבורסות בוול סטריט ובתל אביב, בנטרול השווי של פעילות קונדואיט.

משקיעי פריון, שנסחרת כיום בבורסה בתל אביב לפי שווי של 3.07 מיליארד שקל (כחמישית מכך משויך לפריון ערב המיזוג עם קונדואיט) או כ-880 מיליון דולר, לא התרשמו מהמחיר הגבוה של העסקה הפוטנציאלית. בעוד שוק ההון מתקשה לעכל את המשמעויות של העסקה בין פריון לחטיבת ה-Client Connect של קונדואיט, שעוסקת בפיתוח סרגלי כלים ופתרונות אחרים לחיבור הדוק בין ספקי התוכן למשתמשים, דווקא הערכות לגבי העסקה היום הרימה את מניית פריון ב-2-3% לאורך המסחר היום.

"מבחינת פריון מדובר בטכנולוגיה משלימה", מסביר בני דקל, אנליסט בנק אגוד, את הפוטנציאל בעסקה, "פריון יכולה למנף את הביצועים של myThings באופן משמעותי ולהכפיל את סדרי הגודל של המשתמשים וההכנסות שיש ל-myThings היום באמצעות הפריסה של פריון במחשבי המשתמשים". ב-myThings הושקעו 37 מיליון דולר והעסקה, שעשויה לצאת לפועל עם רכיב גבוה של מניות, תספק תשואה בינונית למשקיעים בחברה.

myThings, שהוקמה ב-2005 על ידי בני ארבל ואהוד זיידמן, פועלת באחד התחומים החמים היום בשוק הפרסום המקוון - Retargeting, כלומר התאמת פרסומות לפי העדפות הגולשים. הרעיון הוא שאם גולש מחפש מוצר מסוים - למשל חופשה בברצלונה, והגיע לאתר אך לא ביצע רכישה - תהיה פרסומת שתלווה אותו בהמשך הגלישה שלו באתרים אחרים.

החברה הפכה לרווחית ב-2011 עם הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה. לפי פירמת דלויט, חברת myThings היא חברת ההיי-טק הצומחת יותר בישראל כבר שנתיים ברציפות, שמכירותיה צמחו ב-23,205% בשנים 2008-2012. בין לקוחות החברה ניתן למנות את דיסני, וודאפון, אורנג', ולמארט ואחרים.

פריון, לאחר המיזוג עם הפעילות של קונדואיט, מספקת סרגלי כלים ותוכנות שונות עבור משתמשי הקצה, כאשר מודל ההכנסות של החברה בנוי על החיבור בין המשתמשים למנועי חיפוש כדוגמת גוגל. לאחרונה התבטא מנדלבאום בראיון כי הוא מקווה להגיע בתוך חמש שנים להיקפי מכירות של מיליארד דולר בשנה.