ג'וב אינפו: עד 25 אלף שקל בחודש למפתחי מובייל ב-2013

סקירה שנתית של חברת ההשמה להיי-טק: עלייה של 38% בביקוש למפתחים בתחום המובייל, מומחי אייפון ואנדרואיד ■ ירידה של 20% בהיצע המשרות בתחום החומרה אשתקד

שנת 2013 הסתיימה עם ירידה משמעותית של 20% בהיצע המשרות בתחום החומרה לעומת השנה שקדמה לה. כך עולה מסקירה שנתית שערכה חברת ההשמה להיי-טק Jobinfo. הסיבה לירידה בהיצע המשרות נובעת ממגמת סגירה והתמזגות חברות החומרה הנמשכת מאז 2011. מגמה זו גרמה לירידה משמעותית בביקושים לעובדים, שכן גם כאשר היו משרות פנויות, הן אוישו מיידית על-ידי מפוטרי הענף, כך שלא נפתחו משרות חדשות.

ניתן לראות מגמה בולטת של גיוס אנשי תוכנה בקרב חברות החומרה והסמיקונדוקטור, כמקבילה לירידה בגיוס אנשי החומרה. הביקושים הגוברים לאנשי התוכנה מוסברים בכך שבמסגרת ההתאמות לשוק, חברות החומרה מבצעות מעבר לכיוון פיתוח פתרונות לשיפור ביצועי הסלולר והמצלמות הדיגיטליות המובנות בטלפונים החכמים ואף מתפתחות לכיוון של תלת מימד ושילוב חיישנים בתעשיית הרכב.

מסקירת מאגר המידע של IVC עולה כי ברבעון השלישי של 2013 עלה סך גיוסי הכספים לתחומי החומרה והסמיקונדוקטור ל-16% מסך הגיוסים בענף ההיי-טק, זאת לעומת רמות שפל של 5% בלבד מסך הגיוסים ברבעונים שקדמו לו.

בג'וב אינפו מדגישים כי בעוד שהעלייה המרשימה בסך גיוסי הכספים יכולה להצביע על מגמה חיובית עבור הענף, יש לזכור כי הפיתוחים בתחום זה הם יקרים וארוכים יותר מאשר בתחום התוכנה והאינטרנט וכי התחרות מול עלויות הפיתוח במזרח עדיין גבוהה, כך שמוקדם לדעת בוודאות מה היא טומנת בחובה.

בתחום התוכנה בג'וב אינפו מצביעים על דרישה הולכת וגוברת לתפקידי DevOps ברמת משכורות של 22 עד 25 אלף שקל. עלייה של 38% בביקוש למפתחים בתחום המובייל, מומחי אייפון ואנדרואיד.

הגידול בביקוש לעובדים בתחום האינטרנט שהחל ב-2012 ממשיך השנה וצועד בצמוד להתפתחות תחום הביג דאטה. גם תחומי אבטחת מידע ושירותי ענן (Cloud) הראו עלייה בביקושים הן ב-2012 וגם ב- 2013. האתגרים בתחומים אלו הולכים וגוברים עם הגדלת הנגישות לביצוע פעולות ברשת דרך הסמארטפון והטאבלט.

שנת 2013 הוכיחה כי שוק ההייטק הישראלי איתן ויציב. לפי נתוני מאגר המידע IVC השנה הייתה המוצלחת ביותר בעשור האחרון עבור עסקאות מגובות הון סיכון, אשר הסתכמו ב-4.2 מיליארד דולר עם זינוק של 91% בהשוואה לממוצע של 2.2 מיליארד דולר לשנה בעשור האחרון.

"תהפוכות המיזוגים והרכישות הובילו לפיטורי עובדים אך לשמחתנו רובם נקלטו חזרה בשוק העבודה", אומרת אילנה אחימאיר, מנכ"לית ג'וב אינפו. "תחומים כגון החומרה והסמיקונדוקטור אשר נחלשו בשנים האחרונות לא גרמו למשבר של ממש בזכות התחזקותם של תחומים אחרים".

לדבריה, "השנה צפוי ביקוש גובר למיומנויותיהם של מהנדסי אלקטרוניקה ומכונות מצד חברות למכשור רפואי, תקשורת סלולרית, וחברות המפתחות רכיבים אלקטרו אופטיים לתעשיית הרכב ולתעשייה הבטחונית. אתגר גדול לשנה זו הינו תחום הביג דאטה, נכון להיום אין מספיק אנשים בעלי מיומנויות וניסיון בתחום. האוניברסיטאות החלו רק בעת האחרונה לשלב קורסים בנושא, וסטודנטים אלו יצאו לשוק העבודה רק בעוד כארבע שנים וללא ניסיון ומיומנות מקצועית".