יעקב גיטרץ מוכר את חלקו במשביר לצרכן ב-43 מיליון דולר

הרוכש המיועד הוא אלי טולדנו, לשעבר ספק של קבוצת המשביר ■ לרמי שביט יש זכות סירוב ראשונה לרכוש את מניות השותף השקט שלו בחברה השולטת במשביר

רמי שביט, בעל השליטה בקבוצת המשביר לצרכן, עסוק בשבועות האחרונים בניסיון לקדם שינוי מבני בקבוצה, באמצעות מיזוג החברה-הבת מועדון 365 לתוך המשביר. בעוד שמהלך זה נתקל בקשיים, נוצרה לשביט הזדמנות עסקית מעניינת - רכישת מניות שותפו במשביר, ד"ר יעקב גיטרץ.

מעדכון שפרסמה היום (א') המשביר עולה כי גיטרץ, באמצעות חברת ניו בולד, החליט למכור את מניותיו בקבוצת שביט-גיטרץ (המחזיקה 83% ממניות המשביר) לידי אלי טולדנו - לשעבר ספק של הקבוצה - תמורת 43 מיליון דולר (כ-150 מיליון שקל). זאת, בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים בחודש אוגוסט האחרון.

בכך מבצע גיטרץ סיבוב פרסה - רק בחודש שעבר הוא טען למחלוקת מהותית בינו לבין טולדנו, בתגובה לבקשת האחרון לממש את אופציית הרכישה.

כך או אחרת, ההסכם בין גיטרץ לשביט מעניק לאחרון זכות סירוב ראשונה, המאפשרת לו להיכנס אל נעלי הקונה במקרה של מכירת החזקות גיטרץ בחברה המשותפת.

ההסכם בין גיטרץ לטולדנו נחתם באוגוסט האחרון, 4 ימים לפני שהמשביר הודיעה על מגעים להכנסת שותף לעסקיה, שבעקבותיה רשמה המניה זינוק של 50% והפכה את רכישת חלקו של גיטרץ בקבוצה לאטרקטיבית בהרבה.

לפי אותה הודעה, עשויה חברת ההשקעות האמריקאית נאשוואן (NashOne), שבבעלות סקוט וארי קורמן, להשקיע 143 מיליון שקל בקבוצת המשביר - 77 מיליון שקל בחברה-הבת המשביר בתי כלבו, ו-57 מיליון שקל בחברה-האם המשביר לצרכן. מאז אותה הודעה באוגוסט המשיכה מניית המשביר לנסוק, ובסך-הכול עלתה 290% מאז, לשווי שוק של כ-500 מיליון שקל.

בתחילת החודש הודיעה המשביר על דחיית מועד סגירת העסקה מול נאשוואן בחודשיים וחצי, ל-17 במארס - שבוע וחצי אחרי המועד שבו יידרש שביט לשלם את התמורה עבור מניות גיטרץ, אם יחליט להיכנס לנעליו של הרוכש טולדנו. שביט מסר כי הוא "בוחן את המשך צעדיו בקשר עם הודעת ניו בולד".

בית המשפט יכריע?

שביט וגיטרץ שותפים בעסקי המשביר מאז 2003, אז רכשו יחד את הקבוצה שהייתה בפשיטת-רגל באמצעות חברת שביט-גיטרץ הפרטית. לפי ההסכם ביניהם, לשביט הוקצתה מניית זהב שמקנה לו שליטה בפועל בחברת שביט-גיטרץ וזכויות נוספות, כאשר שביט מנהל בפועל וגיטרץ הוא השותף השקט.

המשביר סיימה את ינואר-ספטמבר 2013 עם רווח של 67 מיליון שקל, בעיקר בזכות מימוש מוצלח של חברת הארוחות סיבוס.

כאמור, בשבועות האחרונים מתמודד שביט עם התנגדות מצד מחזיקי האג"ח של החברה-הבת, מועדון 365, למיזוגה אל תוך המשביר. המחזיקים, בהובלת קרן הגידור של רועי ורמוס ושלומי ברכה, וכן המשקיע אלכס רבינוביץ', חוששים מפגיעה בזכויותיהם ובאמות-המידה הפיננסיות שאליהם התחייבה החברה. כעת עניין המיזוג עשוי להגיע להכרעה בבית המשפט.