מקטינה נזק? גינדי השקעות מכרה אג"ח של עצמה ב-34 מ' ש'

בעקבות קריסת המרפסות בחדרה, הועלה חשש שגינדי תתקשה לפרוע את התחייבויותיה ■ החברה: אין קשר לקריסה, המכירה - במהלך העסקים השוטף

חברת גינדי השקעות מכרה ביום חמישי האחרון את כל החזקותיה באג"ח החברה - כרבע מהאיגרות הרשומות למסחר - תמורת סכום של כ-34 מיליון שקל. מכירת האג"ח התבצעה במחיר המתואם של ההתחייבות ובהנחה של 3% על מחיר השוק, המשקף תשואה לפדיון של כ-6.3%. בצד הרוכש של העסקה היו שחקני נוסטרו וקרנות נאמנות, בהן של בית ההשקעות ילין-לפידות.

על פניה, נראה כי מכירת האג"ח בוצעה על מנת להתמודד עם מחסור אפשרי במקורות נזילים לעמידה בהתחייבויות החברה - פירעון חוב האג"ח (143 מיליון שקל) והשקעת הענק בפרויקט השוק הסיטונאי בת"א - פרויקט הדגל של גינדי השקעות, בו היא מחזיקה ב-25% מהמניות.

אורי לוי, בעלים ומנכ"ל משותף בגינדי השקעות, אמר היום ל"גלובס" כי לנוכח הכמות הגדולה של אג"ח שמכרה החברה, היא הייתה מוכנה לתת הנחה על מחיר השוק. לדבריו, אין קשר בין המכירה ובין אירוע קריסת המרפסות בבניין החברה בחדרה, כאשר מכירת האג"ח נעשתה אגב מהלך העסקים השוטף של החברה.

36 בקשות לביטול הרכישה

גינדי השקעות נמצאת בבעלות ילדיו של משה גינדי - האחים מנור, סתוית, טל וכפיר ובני משפחותיהם. לפני כשבועיים קרסו מרפסות בפרויקט "גינדי פארק" בחדרה, ובעקבות הנזק הפוטנציאלי הטמון באירוע, הועלו בשוק חששות לגבי יכולת החזר החוב של החברה.

בפרויקט נבנו שני בניינים, ועל פי הדיווח שמסרה גינדי השקעות לבורסה, דרשו 36 מתוך 38 דיירי הבניין המאוכלס שפונה (לא זה שבו קרסו המרפסות ושטרם אוכלס) לבטל את הסכמי הרכישה שנעשו עמם, אשר הכניסו לקופת החברה כ-33 מיליון שקל.

ערב קריסת המרפסות, נסחרו אג"ח גינדי השקעות בתשואה סולידית לפדיון של 4.8% (ברוטו). לאחר האירוע זינקה התשואה לכ-8% ושיקפה עלייה ניכרת בפרמיית הסיכון של החברה.

מאז, ירדה התשואה על האג"ח והיא עומדת כאמור על 6.3%. אג"ח ג' של גינדי השקעות הונפקה לציבור בדצמבר 2009. החזקת החברה באג"ח שהנפיקה נוצרה לאחר שב-18 לדצמבר 2010 היא דיווחה כי מימשה אופציות להמרה באג"ח זו.