עפרה שטראוס ורמי לוי יקדמו חתימת הסכם מדיני בדאבוס

קבוצה של כ-100 אנשי עסקים מובילים יוצאת השבוע לפורום הכלכלי העולמי בשווייץ, כדי לקדם הסדר מדיני על-פי עיקרון שתי מדינות - בדיוק בזמן שרה"מ נתניהו ינסה לעשות בדיוק אותו הדבר

קבוצה של כ-100 אנשי עסקים מובילים יוצאת השבוע לדאבוס, שווייץ, כדי לקדם הסדר מדיני על-פי עיקרון שתי מדינות במסגרת המו"מ המתקיים בין ישראל לבין הפלסטינים.

בין אנשי העסקים, נציין את עפרה שטראוס, רמי לוי, משה ליכטמן, שמואל מיתר, יוסי ורדי, שלומי פוגל, דני רוטשילד, פרופ' איתמר רבינוביץ, רות חשין, דיתה ברוניצקי , מוריס קאהן ועוד - והם יוצאים ביוזמת קבוצת BTI (שוברים את הקיפאון - Breaking The Impasse).

"חייבים להגיע להסדר מדיני בדחיפות", אומרים חברי BTI. "הסכסוך פוגע בכיס של כל האזרחים ולהסדר מדיני יהיו השלכות מרחיקות לכת על הכלכלה והחברה בשני הצדדים. אנחנו לא עוסקים בגבולות או בהסדרי הביטחון - אבל אנו יודעים שאם ישראל רוצה כלכלה יציבה ורוצה ליהנות מעתיד טוב ומהמשך הצמיחה - חייבים להגיע להסכם מדיני. העולם מתחיל לאבד סבלנות והאיום בסנקציות גובר מיום ליום, יש לנו חלון הזדמנויות עם בואו של ג'ון קרי לאזור ועלינו לנצלו".

אנשי העסקים, נציין, יקדמו את התהליך המדיני בדיוק בשבוע שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה לעשות בדיוק את אותו הדבר, בסדרת פגישות והרצאות שהוא מתכנן בדאבוס.

המשלחת של BTI מגיעה לכינוס בחסותו והזמנתו של פרופ' קלאוס שוואב - יו"ר הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שיקדיש יום שלם לדיונים בנושא ההסדר המדיני והשלכותיו הכלכליות על עתיד מדינת ישראל וההזדמנויות לפיתוח כלכלי אזורי. בזמן שהותם בדאבוס ייפגשו חברי הקבוצה עם מדינאים ומנהיגים כלכליים מהעולם, וידונו בדחיפות הצורך בהגעה להסכם.

הכינוס המיוחד יתקיים ביום ראשון הבא, 26 בינואר בהשתתפות בכירים בפורום הכלכלי העולמי ואנשי עסקים משתי המדינות. חברי הקבוצה יערכו דיון מיוחד שבו יתארחו מרטין אינדיק, השליח המיוחד של ארה"ב למו"מ ולשעבר שגריר ארה"ב בישראל, והשרה ציפי לבני. מן הצד הפלסטיני יתארחו סאיב עריקאת ואיש העסקים מוניב מסרי.

קבוצת BTI היא יוזמה א-פוליטית של ישראלים ופלסטינים, אשר מאמינים בדחיפותו של פתרון שתי מדינות לשני העמים לסכסוך. BTI כוללת יותר מ-300 אנשי עסקים ישראלים ופלסטינים, המייצגים נתח משמעותי של התוצר המקומי הגולמי של ישראל והרשות הפלסטינית.