קיצוצים בחברת טאואר: מפטרת כ-40 עובדים בישראל

טאואר: "תוכנית העבודה לשנה הנוכחית ממוקדת בכדי לאפשר לחברה להגיע כבר השנה לרווח נקי על בסיס GAAP"

היקף הפעילות הנמוך במפעלי טאואר בישראל, הביא את יצרנית השבבים ממגדל-העמק לבצע מהלך של פיטורי עובדים: ל"גלובס" נודע כי טאואר, המעסיקה כ-1,200 עובדים בישראל, צפויה לפטר בקרוב כ-40 עובדים, באופן רוחבי מכל חטיבות החברה.

לצד פעילות המו"פ, טאואר מפעילה בישראל שני מפעלי שבבים: Fab 1 הוותיק, שעובד היום בניצולת של 85%, ופאב 2, שנבנה בתחילת העשור הקודם בהשקעת-עתק, שעובד היום בשיעור ניצולת של 60% בלבד. על רקע היקף הפעילות הנמוך, מדי שבועיים בכל יום ראשון, מתבצעת השבתה יזומה של הפעילות במפעלים.

מלבד שני מפעלי הייצור בארץ, לטאואר מפעל בקליפורניה אותו קיבלה עם רכישת Jazz בשנת 2008, שעובד בניצולת גבוהה, וכן מפעל בנישוואקי, יפן, אותו רכשה ממיקרון שנת 2011, אשר עובד בניצולת נמוכה, של כ-30%.

מטאואר-ג'אז נמסר: "כחלק ממדיניות החברה ובהתאם לתוכנית העבודה השנתית שלה, אנו בוחנים באופן קבוע דרכים לייעול ושיפור על מנת להתאים את משאבי החברה ופעילויותיה לביצועים הנדרשים ולשוק המשתנה. פעולות אלה כוללות בין היתר התאמת המבנה הארגוני, תהליך שנתי של דירוג כוח אדם בחברה והחלפת בעלי הביצועים הנמוכים, וכן ביצוע סינרגיות לרוחב הארגון כולו ברחבי העולם. תוכנית העבודה לשנה הנוכחית ממוקדת בכדי לאפשר לחברה להגיע כבר השנה לרווח נקי על בסיס GAAP".

נזכיר כי טאואר חתמה בחודש שעבר על עסקת ענק עם פנסוניק, במסגרתה תעביר החברה היפנית את המתקנים וציוד הייצור שלה בשלושת מפעליה ביפן, שממוקמים בערים אוזו, טונאמי ואראי, לטובת השותפות, תוך התחייבות לרכוש מהם את השבבים שהיא צריכה למוצריה במשך 5 שנים לפחות, במחיר מוסכם שנקבע בין הצדדים.

בתמורה לקבלת ההחזקה של 51% בשותפות, תנפיק טאואר לפנסוניק, בסמוך למועד השלמת העסקה, מניות בשווי של כ-8 מיליון דולר שיחושבו על בסיס הערך הממוצע של מניות טאואר במהלך חודש מארס 2014.

טאואר דיווחה כי החברה החדשה תספק לה תוספת של 400 מיליון דולר למכירותיה השנתיות, כך שהיא צפויה לרשום הכנסות בקצב שנתי של כ-900 מיליון דולר. נכון להיום עובדים שלושת המפעלים של פנסוניק בשיעור ניצולת של 50%, לאחר ירידה עקבית ומתמשכת בשנים האחרונות. בפנסוניק התלבטו אם לסגור את אחד משלושת המפעלים שלהם, דבר שהיה כרוך בפיטורי עובדים. לבסוף נבחרה חלופת שיתוף הפעולה עם טאואר, מתוך תקווה כי החברה הישראלית תעביר הזמנות ייצור שהיא מקבלת מהלקוחות שלה למפעלים היפניים, ואלו יעלו את היקף פעילות הייצור בהם.