מנכ"ל Nest: "גוגל התאימה לנו כמו כפפה ליד"

מנכ"ל חברת Nest, שמפתחת תרמוסטטים וגלאי עשן חכמים, נמכרה בשבוע שעבר ב-3.2 מיליארד דולר לענקית האינטרנט: "אנחנו רוצים להיות בכל בית בעולם והיינו צריכים משאבים בשביל זה"

"אנחנו לא בונים אפליקציה ואז משחררים אותה לכל העולם בלחיצת כפתור. אנחנו חברת חומרה שרוצה להיות בכל בית בעולם. כדי לעשות את זה היינו צריכים הרבה משאבים וזו אחת הסיבות שהחלטנו להימכר לגוגל. נפגשתי עם לארי פייג' והייתה התאמה כמו של כפפה ליד", כך הסביר היום (ב') טוני פאדל, המנכ"ל ואחד ממייסדי חברת Nest, את הסיבה שהחליט למכור את החברה שמפתחת של תרמוסטטים וגלאי עשן חכמים לגוגל ב-3.2 מיליארד דולר - העסקה השנייה הכי גדולה בהיסטוריה של ענקית האינטרנט.

באשר לשאלת הפרטיות בחיבור עם גוגל, שאולי תדע עכשיו איפה נמצאים משתמשי Nest בתוך הבית שלהם, פאדל הרגיע: "בשלב הזה אין שום שינויים. המידע שאנחנו אוספים הוא רק על המוצרים שלנו כדי לשפר אותם. אם יהיו שינויים, נהיה הכי שקופים שאפשר וניידע את המשתמשים שלנו".

פאדל, מי שנחשב בעיני רבים לאבי ה-iPod, נגן המוזיקה המיתולוגי של אפל, הסביר שכדי להגיע לכמות גדולה של בתים, הוא בילה יותר ויותר מזמנו כמנכ"ל בהתעסקות בבניית החברה ובגידול שלה ופחות בבניית המוצר עצמו. "זה לוקח זמן והרבה כסף כדי להתרחב. אתה צריך לרשום את המוצרים בכל מדינה ומדינה ולהבין את השוני של חימום וקירור בין ארה"ב לבין גרמניה או בריטניה.

"כשרק התחלנו, ביליתי 50% מהזמן שלי בלבנות את החברה ו-50% מהזמן בלבנות מוצרים. בעשרת השבועות האחרונים זה ירד ל-5% לבניית מוצרים ו-95% בבניית החברה. אני לא רוצה להעביר את הזמן בלהתעסק רק עם זה", הסביר פאדל.

לדבריו, גוגל העניקה הרבה חופש פעולה לחברה. "לארי אמר לנו: 'תבנו את הדברים שאתם רוצים' וזה מה שאנחנו רוצים לעשות. להמשיך ולבנות תרמוסטטים וגלאי עשן חכמים לכל העולם. תדברו איתנו עוד חמש שנים ואולי זה ישתנה. בינתיים יש לנו הרבה עבודה לעשות עד שנשנה את המטרה שלנו".

פאדל אמר שהמושג "בית חכם" נמצא איתנו כבר משנות השמונים אבל עדיין לא הגענו למקום שזה באמת יקרה. "אנחנו צריכים ללכת צעד אחר צעד, מוצר אחרי מוצר. אי אפשר במכה אחת להפוך את כל הבית לחכם", הוא אמר ואוסיף כי לדעתו הטרנד הבא בהפיכת מוצרים לחכמים הוא עולם הרכב. "זה לוקח זמן בגלל ענייני בטיחות ורגולציה. אבל זה תחום מעניין ואני חושב שבשלוש השנים הקרובות תראה דברים מדהימים".