מייסד וויקיפדיה רוצה לגייס מיליארד ד' לצדקה מסלולר

ג'ימי ווילס מצטרף כיו"ר משותף ודירקטור לחברת The People Operator, מפעילת סלולר קטנה ששמה לה למטרה לתרום 10% מחשבון הסלולר של כל אחד ואחד מלקוחותיה למטרת צדקה לפי ראות עיניו

ג'ימי ווילס הוא אמנם הפנים המוכרות ביותר של וויקיפדיה, האנציקלופדיה האינטרנטית הפופולרית, אך גם הוא הבין כבר מזמן שערכים חדשים זה נחמד, אך השאלה אם לכולם יש גישה שווה לידע הזה. אחרת, המהפכה לא באמת מתרחשת אלא רק בעלי יכולת יוכלו להגיע למידע אמיתי.

זה מה שהביא את ווילס להקים את Wikipedia Zero לפני שנה, מיזם שהוא שיתוף פעולה של וויקיפדיה עם מפעילות סלולר ברחבי העולם כדי לאפשר גישה לערכי האנציקלופדיה ללא עלות של חיבור סלולר אינטרנטי. הרעיון הוא להנגיש את המידע לכולם - החזון הגדול של וויקיפדיה. אבל ווילס לא עצר שם והיום (ב'), במסגרת כנס DLD, הכריז על היוזמה החדשה שלו.

"אני רוצה לתרום מיליארד דולר כדי לעשות דברים טובים בעולם הזה. אבל אני לא מיליארדר. אין לי את הכסף לתרום את זה. אני רוצה לעזור לאנשים וחושב שיש לי רעיון איך לעשות את זה", הוא אמר.

ווילס מצטרף כיו"ר משותף ודירקטור לחברת The People Operator, מפעילת סלולר קטנה ששמה לה למטרה לתרום 10% מחשבון הסלולר של כל אחד ואחד מלקוחותיה למטרת צדקה לפי ראות עיניו. יתרה מזאת, 25% מהרווחים של החברה עצמה יוענקו לקרן מיוחדת על שם החברה שתתרום אותם לעמותות וארגונים ללא מטרות רווח.

החברה הושקה כמפעילת סלולר וירטואלית (MVNO) לפני שנה, כשהרעיון בצירופו של ווילס לחברה הוא להרחיב את הפעילות שלה ולפתוח להם דלתות בעמותות צדקה גדולות ובכלל להפוך את הרעיון למאוד ויראלי. "אין לנו יכולת כספית להשקיע בפרסום חוצות, בפליירים או פרסום אחר. הרעיון הוא שזה יתפשט דרך הקהילה וזה משהו שאני מבין בו", מסביר ווילס.

"זה ייקח זמן להגיע להכנסות של מיליארד דולר לצדקה, אבל אנחנו לא ממהרים בינתיים. כרגע זה פועל בבריטניה ואין משהו דומה בעולם. יש בארה"ב חברה שמאפשרת לתרום 1% מחשבון הסלולר אבל זה קצת מדי".