שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.1%, האירו יציב

הדולר היציג נקבע ברמה של 3.498 שקלים ואילו האירו נקבע על 4.732 שקלים ■ בעולם מתייצב האירו סביב 1.352 דולרים

יום המסחר בשוק המט"ח מתנהל ביציבות יחסית. הדולר היציג נקבע בירידה של 0.14% לרמה של 3.498 שקלים ואילו האירו נקבע ללא שינוי על 4.732 שקלים. בעולם מתייצב האירו סביב 1.352 דולרים.

הבנק המרכזי הסיני (PBOC) הודיע אמש על הזרקת מזומנים לשוק ולבנקים המסחריים כדי לאפשר להם להתמודד עם הביקושים למזומנים לרגל ראש השנה הסינית (Lunar New Year). הבנק הוריד גם את ריבית ההלוואות והבורסות מגיבות בעליות. ביפן קובעי המדיניות החלו היום בישיבת בת יומיים שבסופה ייקבעו על שיעור הריבית הבסיסית במדינה לחודש פברואר.

בזירת המאקרו פורסם מדד ה-ZEW בגרמניה, שהצביע באופן מפתיע על ירידה בסנטימנט הכלכלי ואמון המשקיעים בחודש ינואר. המדד רשם קריאה של 61.7 נקודות בינואר, לאחר עלייה לרמה של 62 נקודות בדצמבר. אנליסטים ציפו לקריאה של 64 נקודות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "פריצה מעל 3.50 או שבירה מתחת ל-3.475 עשויה לייצר מומנטום לאחד הכיוונים. בעולם הדולר נחלש עם פתיחת שבוע המסחר, אבל התנודתיות היתה נמוכה בשל היעדר המסחר בארצות הברית לרגל חג מרטין לותר קינג. הדולר דווקא נמצא מאז פתיחת השנה במומנטום חיובי בשוקי העולם, וזאת על רקע מגמת השיפור בנתונים הכלכליים של ארצות הברית וההערכות הגוברות כי הבנק הפדרלי ימשיך כמתוכנן בצמצום ההרחבה הכמותית. בהמשך השבוע היומן הכלכלי בארצות הברית דליל למדי, אבל עונת דוחות הרווח תמשיך לתת את הטון".

"לפי שעה, העונה נפתחה באופן חיובי, אבל המניות מתקשות לייצר מומנטום לראלי נוסף, מה שמעיד על כך שהמחירים מתחילים להיות גבוהים למדי. המשך הדשדוש בשוק המניות אמור גם כן לתרום לכוחו של הדולר. בזירה המקומית, התחזקותו של הדולר בעולם אמורה לתרום לעליית שער החליפין המקומי, ואולם השקל ממשיך לגלות עוצמה למול הדולר גם בהשוואה למטבעות אחרים בעולם".