פסגות תשקיע עד 300 מ' ש' בפרויקטים של קרסו

מדובר במרכזים מסחריים שכונתיים אשר קרסו נדל"ן תחל להקים בקרוב על מגרשים בבעלותה, ושצפויים להתאכלס בשנים 2015-2016

בית ההשקעות פסגות מנהל מגעים מתקדמים להיכנס כשותף (50%) בכמה מרכזים מסחריים שתקים חברת קרסו נדל"ן בשנים הקרובות. כך נודע ל"גלובס". היקף ההשקעה של פסגות, על פי ההערכות, יעמוד על 250-300 מיליון שקל - המשקף מחצית משווי הנכסים לאחר סיום הבנייה והשכרתם.

מדובר במרכזים מסחריים שכונתיים, שקרסו נדל"ן תחל להקימם בקרוב על מגרשים שבבעלותה, והם צפויים להתאכלס בשנים 2015-2016. ההשקעה של פסגות, שתועבר בחלקה עם חתימת ההסכם בשבועות הקרובים והיתרה עם התקדמות הבנייה, תסייע לקרסו נדל"ן במימון ההקמה.

לקרסו נדל"ן, חברה אחות ליבואנית הרכב הציבורית קרסו מוטורס שנמצאת בבעלות משפחת קרסו, כמה מגרשים שרכשה בשנים האחרונות המיועדים להקמת מרכזים מסחריים שכונתיים, רובם בליבן של שכונות מגורים. בסוף 2011 למשל רכשה החברה מגרש של 2.2 דונם באבן יהודה, שמיועד להקמת מרכז מסחרי של 3,700 מ"ר, תמורת 19 מיליון שקל.

באותה שנה רכשה קרסו מגרש נוסף, המיועד להקמת מרכז מסחרי שכונתי בשכונת גן ראובן שביבנה, מהאחים משה ויגאל גינדי. על המגרש שילמה קרסו 24 מיליון שקל, והמרכז שהקמתו תחל בקרוב יכלול 3,600 מ"ר.

נוסף על אלה, תקים קרסו על מגרשים שבבעלותה מרכז מסחרי בשטח של 3,000 מ"ר בשכונת עין הים בחדרה, שבה נבנות בימים אלה מאות יחידות דיור; מרכז מסחרי בשטח 5,000 מ"ר ברובע ט"ז באשדוד; ומרכז מסחרי בשטח של 4,500 מ"ר בשכונת נופי הסלע במעלה אדומים.

בנוסף, לקרסו נדל"ן שני מרכזים מסחריים המתוכננים כחלק מקומפלקס מגורים שבהם היא שותפה 50% - האחד במתחם שוק בצלאל בתל אביב והשני בשכונת פסגות בירושלים.

לא ההשקעה הראשונה בנדל"ן

לפסגות וקרסו נדל"ן היכרות שהעמיקה בשנה האחרונה, לאחר שבחודש מארס 2013 רכש בית ההשקעות מידי קרסו נדל"ן את מגדל קרסו בבאר שבע תמורת 100 מיליון שקל. המגדל, שמוקם בימים אלה, יימסר לפסגות ביוני 2014, כשכל שטחי המשרדים מושכרים למינהל הדיור הממשלתי, בחוזים ארוכי טווח.

למרות שההשקעה בנדל"ן מניב מזוהה יותר עם חברות ביטוח, שהבולטות בתחום הן מגדל והראל, בית ההשקעות פסגות ביצע בשנתיים האחרונות כמה השקעות בנדל"ן מניב כחלק מגיוון תיק ההשקעות עבור העמיתים, ומתוך מאמצים להשגת תשואות שנתיות גבוהות יותר.

כך למשל, בחודש אפריל 2012 רכש פסגות, יחד עם קרן ריט, 40% ממגדל המילניום שברחוב הארבעה בת"א מידי נכסים ובניין תמורת 137 מיליון שקל. מגדל המשרדים מושכר ל-15 שוכרים שונים ומניב תשואה שנתית של 8.3%.

שנה לאחר מכן רכש פסגות את בניין גיתם שברמת החייל תמורת 76 מיליון שקל, מידי חברת הפרסום של מודי כידון ומשה תאומים. מדובר בבניין של 6 קומות משרדים בשטח של 4,200 מ"ר וקומת מסחר בשטח של 550 מ"ר, וגיתם תמשיך לשכור את הבניין מפסגות בעשר השנים הקרובות. גם עסקה זו תניב לפסגות תשואה שנתית בגובה 8%.

פסגות אינו בית ההשקעות היחיד שמשקיע בנדל"ן. באחרונה רכש בית ההשקעות הלמן אלדובי, יחד עם חברת הנדל"ן אספן גרופ, בניין משרדים בעיר דיסלדורף שבגרמניה תמורת 233 מיליון שקל. הבניין, בשטח של 17 אלף מ"ר, מושכר ברובו לחברת התקשורת הבינלאומית דויטשה טלקום לעשר שנים, עסקה שמשקפת לרוכשות תשואה שנתית בגובה 7%.

מבית ההשקעות פסגות וחברת קרסו נדל"ן סירבו להגיב לידיעה.