ההסתדרות: מוטי כהן לא יכול להתמודד בבחירות לוועד בזק

כהן בתגובה: "היה ברור שהם עושים יד אחת ושכל מטרתם למנוע ממני להתמודד. אני מאמין שבית הדין יאפשר לי להתמודד"

המאבק על ההגמוניה והשליטה בארגון העובדים בבזק מקבל זווית חדשה בעקבות הודעת ההסתדרות על כך שהיא סבורה שמוטי כהן, חבר החמישייה הבכירה בארגון העובדים שהורחק מתפקידו ל-7 חודשים, אינו יכול להתמודד בבחירות לוועד העובדים.

הודעת ההסתדרות למעשה תומכת בעמדת הנהלת בזק שמנסה למנוע מכהן להתמודד, וסבורה שמכתב ההסתדרות מדבר בקול ברור ולפיו כהן לא יוכל להתמודד בבחירות הקרובות לוועד העובדים.

כהן, שהואשם בהתנהגות בלתי הולמת בבית הדין המשמעתי בבזק, הורחק מהחברה לתקופה של 7 חודשים, אך ללא ניתוק זכויות עובד-מעביד. בעקבות זאת פנה לבית הדין לעבודה בערעור על הרשעתו, וכמו כן ביקש לעכב את ביצוע העונש על מנת שיוכל להתמודד בבחירות לוועד העובדים. בזק באופן טבעי התנגדה ואף הצהירה שבעקבות הערעור של כהן, היא תשקול להחריף את הצעדים נגדו.

שופטת בית הדין לענייני עבודה לא נתנה את הצו שביקש כהן מצד אחד, אך היא ביקשה את תגובת ההסתדרות שכאמור הגיעה השבוע, ולפיה אין זה ראוי שכהן, לאור פסק הדין שמצא אותו אשם בהתנהגות בלתי הולמת, יתמודד בבחירות.

כעת הכדור עובר חזרה לשופטת שתצטרך לקבל החלטה האם כהן יכול להתמודד בבחירות או לא. בבזק הערכה היא שעמדת ההסתדרות מדברת בעד עצמה ולכן כהן לא יוכל להתמודד. בית המשפט יצטרך להכריע האם זכותו של כהן להתמודד גוברת, או שעמדת ההסתדרות והעונש שהוטל עליו חותמים את הגולל.

בנוסף, בעקבות בקשת בית הדין, הודיעה ההסתדרות שוועדת הבחירות תתכנס בפברואר ובתוך חודשיים יסתיימו הבחירות.

כהן אמר בתגובה: "בזק וההסתדרות ביחד רוצים למנוע ממני להתמודד בבחירות. איפה נשמע דבר כזה שההסתדרות מתגייסת ביחד עם ההנהלה, נגד רצון העובדים?. אני מאמין שבית הדין יאפשר לי להתמודד".