הבחירות לנשיאות: שכטמן מוביל עם 22% תמיכה בציבור

סקר מכון רפי סמית: 19% מהציבור תומכים ברובי ריבלין לנשיא המדינה, בעוד ש-8% היו מעניקים את קולם לפואד בן-אליעזר ■ בניגוד להערכות, נראה כי לפיד לא יביע תמיכה בפרופ' לכימיה; ליברמן התחייב לתמוך במועמד של נתניהו

כמעט שבוע לאחר שהכריז על רצונו להתמודד על תפקיד נשיא המדינה, מתברר כי 22% בציבור מביעים בזוכה פרס נובל, פרופ' דן שכטמן תמיכה.

מסקר שנערך על-ידי מכון רפי סמית עולה כי 19% מהציבור הכללי היו מעדיפים לראות את ראובן (רובי) ריבלין נכנס למשכן הנשיא, 8% היו מעניקים את קולם לו היו מצביעים למועמד מפלגת העבודה בנימין (פואד) בן-אליעזר, ואילו 8% מאמינים שהשר סילבן שלום הוא זה שצריך להחליף את פרס. נתן שרנסקי זוכה על-פי הסקר ל-4%, ואילו יו"ר הכנסת לשעבר, דליה איציק גורפת 3% תמיכה.

שכטמן זוכה אמנם לאהדה ציבורית גדולה, אבל צריך לזכור כי נשיא המדינה נבחר על-ידי 120 חברי כנסת בלבד, בבחירות חשאיות, ובכנסת הוא יתקשה להשיג תמיכה. סביר ששכטמן לא יזכה גם לתמיכת הליכוד.

בניגוד להערכות המוקדמות כי התמיכה הציבורית תקרין על המערכת הפוליטית, נראה כי חתן פרס נובל לא יזכה בתמיכת 19 חברי הכנסת של סיעת יש עתיד של יאיר לפיד.

ל"גלובס" נודע עוד כי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התחייב בפני נתניהו כי יתמוך בכל מועמד שראש הממשלה יבחר לקדם.

* הפרטים המלאים בטורה של לילך ויסמן בדעות.