אינטל חוגגת 40 שנה בישראל: יצוא של 35 מיליארד דולר

השקיעה כ-10.8 מיליארד דולר במרכזי הייצור והפיתוח המקומיים ב-40 השנים, ומעסיקה כרגע כ-9,800 עובדים, מה שהופך את החברה למעסיק הפרטי המוביל בישראל

אינטל פותחת את הארוע השנתי שלה בחגיגיות, שנובעת מציון 40 שנה להתחלת הפעילות בישראל. המספרים של אינטל בישראל מרשימים כרגיל, בין במונחים של 40 שנה ובין אלו של השנה שחלפה. אינטל צברה היקף יצוא של 35 מיליארד דולר ב-40 שנה, וכ-3.8 מיליארד דולר ב-2013.

החברה השקיעה כ-10.8 מיליארד דולר במרכזי הייצור והפיתוח המקומיים ב-40 השנים, מעסיקה כרגע כ-9,800 עובדים, מה שהופך את החברה למעסיק הפרטי המוביל בישראל, והשלימה ייצור של מיליארד שבבי סיליקון עבור אינטל.

ההיסטוריה של אינטל תופסת מקום מרכזי בהסתכלות קדימה. "ללא חדשנות במדינת ישראל אין זכות קיום לחברה", אומר מולי אדן, נשיא הפעילות בישראל. בחברה מונים את ההישגים של החברה בישראל ביניהם מעבדי ה-8088, הפנטיום MMX, וכמובן הסנטרינו, שאדן הוביל את פיתוחו.

היקף היצוא קטן מעט לעומת 2012 ואדן מסביר כי "כאשר אנחנו מפתחים ונמצאים בקצה הטכנולוגי של מפעלי הייצור, אנחנו כל הזמן עוברים לטכנולוגיה חדשה. אתה מייצר את המוצרים כי אתה צריך להגיע לשוק, ולכן אתה לא כולל בספרים את התפוקה הראשונית מהמפעל כי לא הכרנו בזה", וכך קיימת עליה לינארית, לדבריו, מעט מעל ליצוא שרשמה החברה ב-2012. באינטל, מועסקים במפעל כ-4,400 עובדים ואילו במרכזי הפיתוח מועסקים כ-5,400 עובדים.

אינטל מקיימת את מסיבת העיתונאים השנתית גם על רקע המו"מ הקרוב מול ממשלת ישראל לגבי מענק עתידי להקמת מפעל חדש בטכנולוגיה חדשה בקרית גת. על פי הערכות, אינטל עתידה להגיש את הבקשה הרשמית עבור קבלת המענק כבר בחודשים הקרובים, ובמשרדי הכלכלה והאוצר ישקלו לספק לחברה מענק שיכול להגיע עד 900 מיליון דולר בהתפרסות על פי מספר שנים.

מצד שני, אינטל נמצאת גם בנקודת פיתול מצד ההתפחות האסטרטגית של החברה. ללא ספק החברה "פספסה" את נקודת הפיתול בשוק המחשוב, כאשר חלק גדול מהצמיחה לא נמצא במחשבים האישיים - היכן שהחברה שלטה - אלא בהתקני המחשוב הניידים, ובעיקר טאבלטים. אינטל לא שם, עדיין, ומתכננת להיכנס באגרסיביות לשוק השנה, ולהגיע לכ-40 מיליון יחידות שמבוססות על מעבדיה, כ-15% מכלל השוק המוערך ב-2014.

בהתייחסות לתחושות באינטל בהקשר לפיגור מול ההתפתחויות בשוק אמר אדן ל"גלובס" כי "היו כמה מהפכות, אנחנו לא הגבנו מספיק מהר, ועכשיו כאשר יש מהפכות נוספות - כמו המחשוב הלביש - הציפיות הן שנגיב יותר מהר. זה שאנחנו צריכים לסגור פערים זה לא ה-DNA של אינטל. אנחנו טובים בהתקפה, לא בהגנה, ואנחנו צריכים לרוץ יותר מהר בשנתיים הקרובות, ולהראות שלא רק שאנחנו סוגרים פערים אלא שאנחנו גם מובילים במגמות החדשות, כגון מחשוב לביש, או אבטחה".

יום הולדת 40 לאינטל
 יום הולדת 40 לאינטל