הדולר היציג עלה בכ-0.2% לקראת הריבית; "הדולר-שקל אדיש"

הדולר טיפס ל- 3.489 שקלים בעוד האירו התחזק בכ-0.1% ל-4.77 שקלים ■ ATRADE: כל עוד הצמד דולר-שקל נסחר מתחת ל-3.5 שקלים, החולשה של הדולר צפויה להימשך

השקל נחלש היום (ב') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר היציג התחזק מול השקל בכ-0.2% ל-3.489 שקלים בעוד האירו התחזק בכ-0.1% ל-4.77 שקלים. לאחר קביעת השער היציג היום תפורסם החלטת הריבית לחודש פברואר, אשר צפויה על פי הערכות להישאר ללא שינוי בשיעור של 1%.

ב-ATRADE מעריכים היום כי כל עוד הצמד דולר-שקל נסחר מתחת ל-3.5 שקלים, החולשה של הדולר צפויה להימשך. "שבירת התחתית האחרונה הניצבת באזור 3.45 שקלים תוביל להמשך הצלילות אל עבר 3.4 שקלים", נכתב.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר עם פתיחת שבוע המסחר במט"ח: "אין ספק שהמגמה הבולטת בשוק המט"ח העולמי בשבוע שעבר היתה הצלילה של מטבעות המדינות המתעוררות. המטבעות של ארגנטינה, ברזיל, רוסיה, הודו, טורקיה ומטבעות נוספים מאותה קטגוריה צנחו בשבוע שעבר בחדות, וזאת בעיקר על רקע תנועת ההון הזר האדירה חזרה מהשווקים המתעוררים אל השווקים המפותחים של ארה"ב, יפן ואירופה בשל צמצום התמיכה של הבנק הפדרלי והעלייה ברמת הסיכון הגלובלי.

הפיחות החד בערך המטבעות של מדינות אלה מאיים על היציבות הכלכלית שלהן ולמעשה על היציבות של המערכת הפיננסית כולה. הדולר אמנם התחזק למול המטבעות הללו, אבל מול יתר המטבעות המרכזיים הדולר מגלה חולשה. לפחות על פי התנועות בשבוע שעבר, נראה כי הדולר אינו מטבע המקלט הבטוח המוביל, וראינו את המשקיעים מעדיפים את הין ואפילו את האירו, וזאת הודות להתייצבות שוק האג"ח בגוש האירו וסממני סיום משבר החוב".

ביחס לדולר-שקל כותבים ב-FXCM ישראל כי "למרות הזינוק בתנודתיות והסערה בשוק המט"ח העולמי, הדולר-שקל נותר אדיש לחלוטין לכל הנעשה והמשיך לדשדש במקום באזור 3.475-3.50, כפי שעשה לכל אורך השבוע שעבר. ישראל אמנם אינה שוק מתעורר, אבל למרות שהעלייה ברמת הסיכון בשוק המט"ח העולמי היתה אמורה לפגוע בשקל, המטבע הישראלי מגלה חוסן. ישיבת הבנק הפדרלי השבוע צפויה לרכז תשומת לב רבה ולהשפיע על המסחר בדולר בעולם וגם למול השקל. ייתכן שבעקבות כך נראה שוב קורלציה בין המסחר העולמי בדולר לבין שער החליפין המקומי. פריצה מעל 3.5 שקלים תקנה מומנטום כלפי מעלה, אבל רק עלייה מעל 3.515 שקלים תאותת על תיקון רחב יותר. מנגד, ירידה מתחת 3.47 שקלים עשויה ליצור סחף שלילי לעבר השפל האחרון ב-3.443 שקלים".