דב מורן סגר את KeyView שפיתחה מקלדת חכמה

היזם הסדרתי השקיע בחברה כ-2 מיליון דולר, והשיק את המקלדת עם יחסי ציבור רבים וביטחון רב ■ מורן ל"גלובס": "אנשים אמרו שהמוצר הציל את חייהם, אבל לא הייתי מבסוט ממנו. במקום להיכנס לפיתוח מוצר חדש, החלטתי לסגור"

לפני כמעט שנה וחצי השיק היזם הסדרתי דב מורן סטארט אפ חדש בשם KeyView שהציע מקלדת בשם SmartType, הכוללת מסך צבעוני. מורן הפגין בטחון בזמנו בהצלחת המוצר והשיק אותו עם יחסי ציבור מקומיים בארץ, אבל המקלדת לא זכתה לביקורות אהודות בתקשורת ומורן מספר ל"גלובס" שהחברה הצעירה כבר נסגרה.

מורן השקיע כ-2 מיליון דולר ב-KeyView אשר הוקמה ב-2010 והעסיקה 9 עובדים. מורן שימש כיו"ר מועצת המנהלים.

"אלפי אנשים בעולם קנו את המוצר. היו פידבקים של אנשים שהמוצר הציל את חייהם, אבל לא הייתי מבסוט ממנו כפי שהוא היה", אומר מורן ל"גלובס". "ומעבר לכך הגעתי למסקנה ששוק הדסקטופ (מחשבים נייחים - צ.ה) הביתי יעלם תוך מספר מועט של שנים. במקום להיכנס לפיתוח מוצר חדש החלטתי לסגור. לפעמים צריך לדעת להגיד די".

המקלדת שמחירה עמד על כ-400 שקל הגיעה עם מסך שממוקם בחלק העליון שלה, אשר נראה בטווח הראייה בזמן שמסתכלים על האותיות, ומאפשר לראות את ההקלדה בזמן אמת ולהימנע משגיאות בשינויי השפה או מטעויות כתיב, למי שלא יודע להקליד בצורה עיוורת. מלבד זה, המסך הצבעוני הציג כותרות של מיילים חדשים, שעה ומזג האוויר.

כישלון נוסף של מורן היה עם חברת הסלולר הישראלית מודו שנסגרה בשנת 2011. מודו אותה ייסד וניהל מורן עשתה הרבה רעש, כאשר השיקה את הטלפון הסלולרי הקטן בעולם, המסוגל להתחבר לאביזרים אחרים ולאפשר להם לקבל יכולות סלולריות. למשל, מסגרת תמונה דיגיטלית או תושבת לאופניים. כמו כן, יכולת אחרת של המודו הייתה להתחבר לג'אקטים שהפכו אותו לטלפון עם מקלדת.

החברה הכריזה מספר חודשים לפני סגירתה על דגם נוסף שכלל כבר יכולות מגע, אבל היא לא הספיקה להוציא אותו לשוק. לאחר סגירת החברה, גוגל רכשה את הפטנטים של מודו ב-17 מיליון שקל. לטלפונים של מודו היה ביקוש לאחר מכן באתרי הקופונים, שם הם נמכרים תמורת כ-100 שקל.

ראיון מורחב עם דב מורן - הערב בעיתון "גלובס"

ביקורת גאדג'טים: מקלדת עם מסך של דב מורן - חדשנית ולא בשלה