מיזם הסיבים: עובדי חח"י יקבלו בונוס ונתח בהנפקה

פשרה בנושא IBC תובא לאישור דירקטוריון חברת החשמל הערב: כל עובדי חח"י יקבלו 300 שקל בונוס שנתי ו-15% מהמיזם במקרה שהוא יונפק בעתיד או יימכר

דירקטוריון חברת החשמל יתכנס הערב (ג') על-מנת לדון בהצעה חדשה לפתרון המשבר עם העובדים בנושא מיזם הסיבים האופטיים. במסגרת הסכם הפשרה, יקבלו כל העובדים בונוס שנתי בהיקף של עד 300 שקל לעובד ויהיו זכאים בעתיד ל-15% מהתמורה הכספית שתקבל חברת החשמל אם תחליט למכור את מניותיה במיזם או להנפיק אותן.

העובדים הסכימו בכך לוותר על בעלות במניות בחברה, וזאת לנוכח התנגדות עקרונית של רשות החברות שדרשה כי התגמול לא יכלול מניות בשום דרך שהיא. רשות החברות טרם הביעה את עמדתה הרשמית לגבי ההסדר שיועבר לאישורה, ולאישור גורמים ממשלתיים נוספים רק אם יאושר הערב בדירקטוריון.

בכך מקווה ההנהלה להתניע את העבודה במיזם ולזרז אותה. לא ברור מה עמדת רשות החברות לגבי ההסכם ורק לאחר שהוא יוצג במלואו ויאושר בדירקטוריון ניתן יהיה לראות מה נכלל בו. כזכור, רשות החברות הממשלתיות התנגדה למתן אופציות לעובדים, וזה מה שהביא למשבר החמור שאיים על המיזם.

חברת החשמל משמשת כקבלן ראשי במיזם ועל גבי תשתיותיה הוא ייפרס. בעלי המניות ב-IBC חוששים מהתלות בעובדי חברת חשמל ובחודשים האחרונים הם נוכחו לדעת עד כמה רגישה מערכת יחסי העבודה איתם. הנהלת חברת חשמל תמכה בעובדים ורצתה להעניק להם את האופציות במיזם, משום שהיא רואה בו הזדמנות להוביל דרכו שינויים בחברה בכלל.

בינתיים חל עיכוב בעבודות לאחר שראשי חח"י הבטיחו שהמיזם יתחיל להיפרס כבר לפני חודשיים, והדבר הכניס את בעלי המניות הפרטיים ב-IBC ללחץ שאמור להשתחרר בעקבות ההסכם.