חח"י נערכת לגיוס של עד 8 מיליארד ש' בשנתיים

לפי דיווחי חברת החשמל, היקף הפירעונות הצפוי לה בשנתיים הקרובות של אשראי בנקאי, חוץ-בנקאי ואג"ח (קרן וריבית) מגיע לסכום עתק של כ-19 מיליארד שקל

חברת החשמל נערכת לגיוס של עד 8 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות בשוק המוסדי בישראל. החברה פתחה היום בהליך מכרזי בין מתמודדים היכולים לשמש כנאמני האג"ח שיונפק לצורך הגיוס. ההצעות במכרז ידורגו לפי גובה התשלום שיבקש הנאמן עבור כל מיליארד שקל שיגוייסו.

כאמור הגיוס מתוכנן להיות בהנפקה פרטית למוסדיים ככל הנראה לתקופה של עשר שנים. החוב שיגוייס ישמש למחזור חוב שמועד פירעונו הגיע ולא להגדלת החוב הקיים. לפי דיווחי חברת החשמל, היקף הפירעונות הצפוי לה בשנתיים הקרובות של אשראי בנקאי, חוץ-בנקאי ואג"ח (קרן וריבית) מגיע לסכום עתק של כ-19 מיליארד שקל.

החוב הכולל של חברת החשמל עומד כיום על כ-74 מיליארד שקל והוא כולל חוב פיננסי (אשראי ואג"ח) של 56 מיליארד שקל. ואולם חברת החשמל מעריכה כי החוב הפיננסי יקטן ל-50 מיליארד עד שנת 2015, כתוצאה משיפור בתזרימי המזומנים שלה בעקבות כניסת הגז הטבעי מ"תמר" מצד אחד והותרת תעריף החשמל ברמה הגבוהה בכ-30% מהתעריף שהיה לפני משבר הגז המצרי, ב-2011.

בעקבות כך הודיעה בדצמבר סוכנות דירוג האשראי מודי'ס כי היא מותירה את דירוג האשראי הבינלאומי של החברה על כנו ומשנה את תחזית הדירוג מ"שלילי" ל"יציב". במקביל הודיעה מידרוג על שיפור דומה בתחזית הדירוג של סדרות האג"ח של החברה הנסחרות בשוק ההון הישראלי.