בנק לאומי: הירידות בשווקים - תיקון בלבד ולא שינוי מגמה

האנליסטים ממליצים להימנע מהשקעה באג"ח ממשלתיות של מדינות מערביות מפותחות ומאג"ח קונצרניות - ועדיין שוריים על המניות

הירידות בשוקי המניות בשבוע האחרון הן בבחינת תיקון בלבד ולא מהוות שינוי מגמה - כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

"החששות העיקריים נוגעים להתפתחויות במספר מדינות מתעוררות, ולאפשרות שהידרדרות במצב הפיננסי במדינות אלו עלולה להשפיע לרעה על המערכת העולמית. אנו מעריכים שההסתברות להתדרדרות למשבר כולל הינה נמוכה, ומתייחסים לירידות בשבוע האחרון כאל תיקון ולא כשינוי מגמה", נכתב בסקירה.

בד בבד, בלאומי ממליצים למשקיעים להימנע מהשקעה באגרות החוב הממשלתיות של מדינות מערביות מרכזיות כגון ארה"ב, יפן וגרמניה. "אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר, על ידי אחזקה מאוזנת בין האפיק השקלי לצמוד", כותבים האנליסטים.

כלכלני הבנק ממליצים על חשיפה נמוכה לאג"ח קונצרניות הן בישראל והן בחו"ל ומעדיפים את האפיק המנייתי, אם כי הם מדגישים כי "הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות". שוקי המניות באירופה ובריטניה הם המועדפים על כלכלני לאומי.

"בשוק המניות הישראלי, אנו מעדיפים את מדד ת"א 75 על פני מדד תל אביב 25, תוך הערכה שחברות השייכות למדד ת"א 75 ייהנו יותר, בממוצע, מהשיפור בכלכלה העולמית", נכתב בסקירה.