דן פרופר פורש מראשות המועצה המינהלית של בנק ישראל

דן פרופר כיהן כיו"ר המועצה מאז הקמתה באוקטובר 2011 ■ פרופר הודיע שיישאר בתפקיד עד אשר יימצא לו מחליף

יו"ר המועצה המנהלית של בנק ישראל, דן פרופר, הודיע היום על החלטתו לפרוש מתפקידו כיו"ר המועצה המנהלית ומחברותו במועצה. פרופר כיהן כיו"ר המועצה מאז הקמתה באוקטובר 2011. פרופר הודיע שיישאר בתפקיד עד אשר יימצא לו מחליף.

כזכור, מינוי חברי המועצה המנהלית, ובכללם היו"ר, מתבצע על ידי ועדת איתור בראשות השופט וינוגרד, ולאחר תהליך בדיקת כשירות אותו מבצעת הוועדה לבדיקת מינויים, מובא המינוי לאישור מליאת הממשלה.

דן פרופר: "זו השנה השלישית לכהונת המועצה המנהלית של בנק ישראל, שהוקמה בעקבות חקיקת חוק בנק ישראל, ולכהונתי כיושב הראש של המועצה. בתקופה זו אישרה המועצה שלוש תכניות עבודה שנתיות ושלושה תקציבים שנתיים של הבנק. המועצה קיימה עשרות רבות של ישיבות ארוכות וממצות, בהן בחנה את היבטי הניהול, הנהלים, הבקרה, הפרויקטים, ההתנהלות בשגרה וההיערכות לשעת חרום של הבנק. מאות נושאים עלו על שולחן המועצה, נדונו וסוכמו. כיו"ר המועצה מיום היווסדה אני יכול לומר בגאווה ובסיפוק, שבניית נהלי העבודה, הבאת מנגנוני ניהול הבנק להתאמה מלאה לדרישות החוק החדש, והליכי הפיקוח והבקרה על התנהלות הבנק הושלמו במלואם".

"לאור זאת, ומתוך תחושת סיפוק רב מהישגי המועצה והבנק בתקופה זו, אני מודיע על החלטתי לפרוש מחברותי במועצה ומתפקידי כיושב הראש. על כוונתי לסיים את תפקידי לאחר שהמועצה תשלים את תהליך התאמת המערכת הניהולית בבנק לחוק בנק ישראל החדש שוחחתי לראשונה עם הנגיד הקודם, פרופ' סטנלי פישר. בהחלטה משותפת עם נגידת הבנק, ד"ר קרנית פלוג, סיכמנו שאגיש את התפטרותי לאחר הגשת התקציב ותכנית העבודה לשנת 2014. עתה, משהוגשה התוכנית לוועדת הכספים של הכנסת, אני חש שהמלאכה הושלמה וזו העת הנכונה עבורי לפנות את המקום. ברצוני להודות לחברי המועצה המנהלית על עבודתם המסורה והמאומצת, ועל תרומתו של כל אחד ואחד מהם להקמתו של גוף חשוב זה. אני מודה להנהלת הבנק ועובדיו על שיתוף הפעולה הנפלא לו זכיתי, ועל עבודתם הנאמנה והמאומצת לקידום הבנק והמשק הישראלי. ברצוני להוקיר תודה וברכה גם לנגיד הקודם, הפרופ' סטנלי פישר, שהוביל לאורך כל שנות כהונתו את תהליך חקיקת החוק והקמת הוועדה המוניטרית והמועצה המנהלית, ולהביע את הערכתי הרבה לנגידה הנוכחית ד"ר קרנית פלוג, ולהודות לה על תמיכתה הרצופה והחשובה בפעילות המועצה ובהחלטותיה".

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג: "הייתה לנו זכות גדולה לעבוד לצדו של דן בתהליך ההיסטורי של הקמת המועצה המנהלית של בנק ישראל ופעילותה בראשית דרכה. בהנהגתו של דן גיבשה המועצה את תהליכי העבודה והובילה שיפור משמעותי בתהליכי קבלת ההחלטות הניהוליות בבנק ישראל. בשם הנהלת הבנק ועובדיו אני מודה לדן על תרומתו הרבה למועצה ולבנק".