מנכ"ל מזור: אפליקציית מוח ב-2014; נאיץ מכירות באירופה

אורי הדומי בראיון מוקלט מדבר על המודל העסקי ועל התוכניות לעתיד: "אנחנו תופסים היום רק כ-2% מהשוק האמריקאי ולכן הדרך של מזור עוד ארוכה"

מנכ"ל מזור רובוטיקה אורי הדומי ערך ביום ה' האחרון ראיון עם ערן גבאי, סמנכ"ל אסטרטגיה ותקשורת עסקית במשרד יחסי הציבור וקשרי משקיעים גלברט-כהנא, ודיבר, בין היתר, על המודל העסקי של החברה, על מחירי המערכות שלה, על תחזית הצמיחה ב-2014 ועל התוכניות והמטרות לעתיד.

הדומי ציין בראיון כי "אנחנו תופסים היום רק כ-2% מהשוק האמריקאי ולכן הדרך של מזור עוד ארוכה"

- אתה חושש משלב שבו יהיה קשה לשמור על מחיר המכירה?

"אני לא רואה בעתיד הקרוב שום מגמה של הורדת מחירים, המגמה אפילו תהיה כלפי מעלה".

- אמרת שאתם תופסים 2% בלבד מהשוק האמריקאי. האם המוצר הגיע לבשלות?

"בארה"ב יש כ-5,500 בתי חולים, ואם אנחנו מנסים להיות אנליטיים ואנחנו מניחים שהמערכת שלנו רלוונטית לבתי חולים שבהם עושים לפחות 80 ניתוחים בשנה - אנחנו מגיעים לזה שיש סדר גודל של 1,200-1,300 בתי חולים רלוונטים. בנוסף, יש כ-10 אלף מרכזים רפואיים בארה"ב, המקבילה בארץ לאסותא לדוגמה, ואם נניח שב-10% מהם עושים ניתוחי עמוד שדרה, אז מגיעים לכך שיש 2,200 מרכזים רפואיים לפחות שבהם אנחנו מעניינים. ההישג שלנו ב-3 שנים האחרונות היא שמזור הצליחה לעשות ואלידציה למערכת בכל סוגי בתי החולים והמרכזים הרפואיים".

ביחס ל"דור הבא" של מערכות המזור לניתוחי מוח, ציין הדומי כי "אנחנו מתכננים במהלך 2014 להשיק אפליקציית מוח ואנחנו לא חוזרים מההערכה הזאת".

- מה צפוי לקרות עם המערכת שלכם באירופה ב-2014?

"במשך כמה שנים הפסקנו להשקיע באירופה כי ראינו שהיבשת בהאטה, חשבנו שהעתיד של מזור יוכרע בשוק האמריקאי. בשנה האחרונה ראינו ניצנים של חזרה לפעילות בחלק ממדינות אירופה. נתחיל לראות מכונות השנה גם בגרמניה, שוויץ ואיטליה. דיווחנו על מכירה ראשונה בטורקיה ואנחנו מאוד גאים על כך".

האזינו לראיון המלא