מאבקי כוחות מעכבים כניסת סמארטפונים לישראל

האחראי על אישור יבוא סמארטפונים במשרד התקשורת סירב לחזור לתפקידו, לא נמצא לו מחליף, ולא הושגה הסכמה להעברת האחריות לאגף אחר

עובד משרד התקשורת שאחראי על מתן אישורים להכנסת ציוד קצה ושעזב את תפקידו באגף הספקטרום, מסרב לחזור לתפקידו. עזיבתו של העובד יצרה משבר, שכן לא נמצא איש שיכול להחליפו והיבואנים מתלוננים על עיכובים ועל תהליכי עבודה ישנים ומסורבלים שמונעים מהם להכניס סמארטפונים וציוד נלווה נוסף עקב כך.

בינתיים נודע כי ועדה פנימית במשרד התקשורת המליצה על העברת הפעילות למתן אישור ליבוא ציוד קצה לידי אגף הנדסה ורישוי, אך ההמלצה לא יושמה בשל מאבקי כוחות בתוך המשרד, כך נודע ל"גלובס". בוועדה היו חברים סמנכ"ל משאבי אנוש במשרד תמי לשם, סמנכ"ל הנדסה ורישוי, חיים גרון וסמנכ"ל ספקטרום, נתי שוברט, שהפעילות נמצאת בתחומי אחריותו.

הוועדה כאמור הגיעה למסקנה שהדבר הכי נכון מבחינה ארגונית הוא שהפעילות של אישור יבוא מכשירים לארץ תהיה באגף הנדסה, שהוא גם הגוף שמאשר את פעילות יבוא הטלפונים הקוויים. ואולם מסיבות של מאבקי כוח פנימיים במשרד, התנגד לכך המנכ"ל הקודם וההמלצה התמסמסה.

עוד נודע ל"גלובס", כי לפני מספר שבועות מחה שוברט על כך שהעובד שאחראי על מתן אישורי הסוג, עבר למחלקה אחרת במשרד בלי ידיעתו. ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי שוברט אמר את הדברים בדיון פנימי של משרד התקשורת, והוא נענה בצורה נמרצת על ידי מנכ"ל המשרד אבי ברגר, שהבהיר שלא מקובל עליו שבאגף הכי גדול במשרד התקשורת, לא יימצא אף גורם שיוכל להחליף את העובד, ושלא יהיה גיבוי למקרה חירום.

נזכיר כי יבואני ציוד, סוכני מכס ואזרחים, סובלים בשבועות האחרונים מעיכוב בהכנסת ציוד, וזאת בשל העובדה שאותו עובד משרד שהיה אחראי על הפעילות, עבר למחלקה אחרת במשרד, וזאת ללא תיאום עם שוברט שכלל לא ידע שהעובד עבר וגילה זאת רק לאחר מעשה.

עוד נודע שאתמול נעשה מאמץ לשכנע את העובד שעבר לחזור לתפקידו לזמן מוגבל עד שיימצא לו מחליף, או שיעשה את הדברים במקביל אך הוא סירב. סירובו גרר ויכוח בין שוברט לבין קמ"ט תקשורת דודו כהן שאליו עבר העובד.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.