עובדי הדואר לביה"ד לעבודה: לא לפיטורים ולקיצוצי השכר

ועד העובדים וההסתדרות דורשים כי הנהלת הדואר תימנע מקיצוץ בשעות הנוספות, מפיטורי עובדים ארעיים ומאי-קליטת עובדים חדשים במקום הפורשים

ועד עובדי הדואר וההסתדרות הגישו היום (ב') לבית הדין לעבודה בחיפה בקשה דחופה למתן צו מניעה כנגד כוונת חברת דואר ישראל לפגוע בשכר העובדים ולפטר עובדים בהיקף של 100 משרות.

ועד העובדים וההסתדרות דורשים במסגרת הצו כי הנהלת הדואר תימנע מקיצוץ בשעות נוספות, תימנע מפיטורי עובדים ארעיים, תימנע מאי-קליטת עובדים חדשים במקום פורשים וכן תחדל ממהלכים חד-צדדיים נוספים שיש בהם כדי לפגוע בעובדים.

העובדים מסרו כי לפני כחודשיים הגיעו הנהלת הדואר וועד העובדים להסכם אשר קיבל תוקף של פסק דין, ובמסגרתו הוסכם על תקופת משא-ומתן באשר לשינויים המתחייבים מתוקף מצבה הכלכלי של חברת הדואר, וזאת למשך 3 חודשים. בתקופה זו העובדים הסכימו להימנע מצעדים ארגוניים, וההנהלה התחייבה שלא תבצע שינויים ארגוניים חד-צדדיים. לדבריהם, בחודשיים האחרונים קיימו הנהלת הדואר וועד העובדים ישיבות משא-ומתן אינטנסיביות.

העובדים הסכימו להפחתות שונות בתנאי העובדים, וזאת מתוך תחושת אחריות ודאגה לחוסנה של החברה. הצעת העובדים להבראת החברה כללה גם הצעות לקיצוץ בעלויות התפעול בסך של עשרות מיליוני שקלים. הנהלת החברה מצדה הציעה קיצוץ בסך של 50 מיליון שקל משכר העובדים וקיצוץ בסך של 400 אלף שקל בלבד משכר הבכירים.

עוד ציינו העובדים כי למרות קיומו של משא-ומתן אינטנסיבי והסכמות העובדים לקיצוצים, לפני ימים ספורים הודיעה הנהלת הדואר כי מבחינתה תם המשא-ומתן. עוד הודיעה ההנהלה כי תקצץ בהיקף השעות הנוספות ובכוננויות בשיעור ממוצע של 50%, וכן כי בכוונתה לקצץ 100 משרות של עובדים ארעיים. הנחיות בנושאים אלה כבר החלו להתבצע בשטח.

מחברת דואר ישראל נמסר: "טרם קיבלנו את העתירה. לכשנקבל אותה, נגיב".