אנטרופי המליצה להתנגד למדיניות השכר של 32% מהחברות

ולמרות זאת - רובן אושרו באסיפה הכללית ■ עד כה נבחנו 357 חברות, וכיום 25 חברות במגעים מול אנטרופי לקראת ביצוע שינויים במדיניותן ■ לרוב מדובר בחברות שבהן המוסדיים מחזיקים בשיעור נמוך מהון המניות

התאריך האחרון ליישום תיקון 20 עבר, ולמרות שלא כל החברות הציבוריות השלימו את התהליך, אפשר כבר לבצע סיכום-ביניים ולבחון מה המצב בשטח. חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי, שבחנה בחודשים האחרונים 357 חברות שפרסמו מדיניות תגמול, פרסמה היום נתוני סיכום שכאלה.

תיקון 20 לחוק החברות ("חוק שכר הבכירים") נועד לאפשר לבעלי מניות המיעוט השפעה רבה יותר על תגמול הבכירים בחברות הציבוריות.

התיקון קובע בין היתר שמדיניות התגמול צריכה לקבל את אישור האסיפה הכללית, עם רוב מקרב בעלי מניות המיעוט. מנתוני אנטרופי עולה שב-68% מהמקרים המליצה חברת הייעוץ לתמוך במדיניות התגמול שפורסמה, לעומת 32% המלצות להתנגד.

עם זאת, ברוב החברות שזכו להמלצה חיובית - 165 מתוך 243 - הגיעה ההמלצה לאחר שבוצעו שינויים במדיניות התגמול המקורית, בהתאם להערות שעלו בדיונים בין אנטרופי לחברה.

חלק ניכר מהחברות בהן המליצה אנטרופי להתנגד למדיניות התגמול כבר יישמו את התיקון, ואישרו את מדיניות התגמול חרף המלצתה השלילית. 75 חברות (כ-66%) הצליחו לקבל את אישור אסיפת בעלי המניות, ובאנטרופי מזכירים כי הדבר "מדגיש שהמשקיעים המוסדיים מפעילים שיקול דעת בבואם להצביע, ולא מקבלים את המלצת אנטרופי כ'ראה וקדש'". עם זאת, לרוב מדובר בחברות שבהן לקוחותיה המוסדיים של אנטרופי מחזיקים בשיעור נמוך יחסית מהון המניות.

חברות ת"א 100 'צייתניות' יותר

בתשע מהחברות שאנטרופי המליצה להתנגד למדיניות התגמול שלהן, המדיניות אושרה בדירקטוריון למרות שהאסיפה התנגדה לה, בהתאם לאפשרות שקיימת בתיקון 20. נכון להיום, 25 חברות נמצאות במגעים מול אנטרופי לקראת ביצוע שינויים במדיניות התגמול.

בחברת הייעוץ מצביעים על הבדלים בין חברות ת"א 100 לשאר החברות בבורסה בכל הקשור ליישום תיקון 20. נמצא שבמדד זה היה שיעור גבוה יותר של חברות שקיבלו המלצה חיובית - 78%, לעומת 65%. עם זאת, רק 15% מחברות ת"א 100 - לעומת 24% משאר החברות - קיבלו המלצה חיובית מבלי שנדרשו לבצע שינויים.

לא היה שוני משמעותי בשיעור החברות שבהן אנטרופי התנגדה ולמרות זאת המדיניות אושרה, אך בחברות מדד ת"א 100 לא הייתה אף חברה שבה הדירקטוריון אישר את המדיניות חרף התנגדות האסיפה.

לדברי ענת גואטה, מנכ"לית אנטרופי שירותי מחקר, "לאור התיקונים הרלוונטיים בתחומי התגמול, קרי תיקון 16 ותיקון 20, חברות רבות הפנימו את הצורך בממשל תאגידי ובקיום דיאלוג נאות מול בעלי מניות המיעוט, וביצעו שינויים בהתאם כבר בעת הכנת המדיניות ותוך כדי הדיאלוג שקיימו מולנו".

תוצאות
 תוצאות