נעילה מעורבת באירופה; מדד הדאקס ירד בכ-0.6%

מדד MSCI באסיה צנח ב-7.6% מתחילת השנה: "לא נראה שהטלטלה תסתיים בקרוב" ■ עליות שערים במדדי וול סטריט; ירידות חדות של עד 2.6% אתמול בניו-יורק ■ מדד המחירים ליצרן בגוש האירו טיפס פחות מהצפי

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר ירידות חדות שנרשמו באסיה היום ובניו-יורק אתמול. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים. המשקיעים בזירה המקומית מגיבים בין היתר למספר נתוני מאקרו.

כאמור המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ב') בירידות שערים חדות, לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש בארה"ב, ועל רקע החששות מההאטה בסין והטלטלה בשווקים המתעוררים.

בסוסייטה ז'נרל מודאגים מכך שהמדיניות שמובילים המחוקקים בסין ואירופה עלולה להוות טריגר לגל מימושים נרחב יותר. "הסיכון לנחיתה קשה של כלכלת סין הוא אינו זניח", נכתב במזכר שנשלח ללקוחות. להערכת הבנק הצרפתי, "הטריגר הסביר ביותר לירידות הוא שהתוכנית הסינית למיתון שוק האשראי הסיני תצא משליטה ותוביל לפיצוץ בנקאות הצללים, משבר נזילות שיתרחב לכל השוק הפיננסי".

בנק UBS דיווח היום על רווח של 3.17 מיליארד פרנק שוויצרי ב-2013 לעומת הפסד של 2.48 מיליארד פר"ש ב-2012. הרווח היה גבוה בהרבה מתחזיות האנליסטים, בין השאר על רקע הכנסות חד פעמיות.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד המחירים ליצרן בגוש האירו, שטיפס בדצמבר ב-0.2%, פחות מהצפי בשוק שעמד על עלייה של 0.3%. לאחר ירידה של 0.1% בנובמבר. באיטליה פורסם מדד המחירים לצרכן שעלה ב-0.2%. ובספרד, פורסם נתון תביעות האבטלה בחודש ינואר, שעלה בקצב הנמוך ביותר מאז 2007. מספר האנשים שהגישו בקשות לתביעות אבטלה עלה בכ-113 אלף בחודש ינואר ל-4.8 מיליון.

ירידות חדות נרשמו היום כאמור (ג') בשוקי אסיה, לאחר מגמה שלילית מובהקת בוול סטריט אמש על רקע אכזבה מנתוני מאקרו שפורסמו. מדד MSCI האזורי צנח בכ-2.6% והשלים ירידה של 7.6% מתחילת השנה. מדד הניקיי בטוקיו סגר בירידה של 4.2%.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסם אתמול מדד מנהלי הרכש של התעשייה לחודש ינואר, סקר ISM. הקריאה לחודש ינואר עמדה על 51.3 נקודות, לעומת 56.5 נקודות בדצמבר. הצפי היה לקריאה של כ-56 נקודות.

"על המשקיעים להמנע מהשקעה בנכסים מסוכנים בטווח הקצר. לא נראה שהטלטלה תסתיים בקרוב. צמצום הרכישות על ידי הפד, צרות בסין ובעיות בחלק מהשווקים המתפתחים תורמים לירידות בשווקים", נכתב בסקירה של Credit Agricole היום.

השווקים בסין, וייטנאם וטאיוואן סגורים היום לרגל חג.

מניית לנובו צנחה ב-14% לאחר שמספר אנליסטים המסקרים את החברה חתכו את דירוג ההמלצה למניה.