הדולר התחזק בכ-0.28% ל-3.531 שקלים; האירו עלה 0.54%

האירו היציג התחזק בכ-0.54% ל-4.775 שקלים ■ FXCM ישראל: "הפריצה מעל רמות הההתנגדות 'העיפה' לא מעט שורטיסטים ויצרה מומנטום טכני חזק כלפי מעלה"

הדולר ממשיך היום (ג') בהתחזקות מול השקל בשוק המט"ח המקומי. שער המטבע האמריקני הוסיף עוד 0.28% ושערו היציג נקבע על 3.531 שקלים לאחר שגם אתמול זינק מול המטבע המקומי. שער האירו היציג התחזק בכ-0.54% ל-4.775 שקלים.

ברקע להיחלשות השקל, הרכישות המסיביות של דולרים מצד בנק ישראל. הבנק רכש בשבוע שעבר, עפ"י ההערכות בשוק, כחצי מיליארד דולר - כמויות "לא יומיומיות".

אתמול, נזכיר, הדולר היציג התחזק בכ-0.65% ונקבע ברמה של 3.52 שקלים - שיא של כחודשיים. האירו התחזק בכ-0.2% מול השקל ושערו היציג נקבע ברמה של 4.75 שקלים.

בשוק המט"ח העולמי הדולר יציב מול האירו ב-1.353 דולר לאירו, מתחזק ב-0.2% מול הליש"ט ל-1.627 דולר, ונחלש בכ-0.1% מול הין ל-100.87 ין לדולר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר, כי "נראה שבנק ישראל השיג ניצחון במאבק מול הספקולנטים. הפריצה בשבוע שעבר מעל רמות ההתנגדות של 3.50 ו-3.51 שקלים 'העיפה' לא מעט שורטיסטים ויצרה מומנטום טכני חזק כלפי מעלה. בסופו של דבר, המגמה בטווח הארוך יותר עודנה יורדת וכעת נשאלת השאלה עד לאן יתרחב התיקון".

ברקע למסחר במט"ח המקומי, החששות של המשקיעים בעולם ממשבר בשווקים המתעוררים בעקבות החלטת הפד להמשיך ולסגת מתוכנית התמריצים, מה שמהווה בעיני הסוחרים כריסון הנזילות העולמית וזה גורם לפיחות חד בערך המטבע ולבריחת משקיעים משווקים אלה.

לדברי כלכלני FXCM ישראל, "הסנטימנט השלילי הזה מגביר את הביקוש לדולר, המהווה אלטרנטיבה סולידית ובטוחה יותר בתנאים הנוכחיים, מה שאמור לחזק אותו גם למול השקל, המהווה במסחר העולמי מטבע אקזוטי הנושא סיכון גבוה יותר".

בשווקים ממתינים כעת לדוח התעסוקה אשר יתפרסם בשישי בארצות הברית. לאחר הדוח המאכזב שפורסם בחודש שעבר, אם גם הפעם יאכזבו נתוני התעסוקה, הדבר עשוי להביא את הבנק הפדרלי לשקול מחדש את קצב צמצום ההרחבה הנוכחי.