הכירו את האפליקציה שמנווטת בקניונים ובבתי חולים

אפליקציית Inside תאפשר לנווט בהיכל נוקיה, אצטדיון בלומפילד ומגוון קניונים ■ אחד המשקיעים בחברה הוא שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה לשעבר

ניווט בתוך מבנים הוא אחד האתגרים הגדולים של חברות הטכנולוגיה בעולם. המטרה היא לעזור לאנשים להתמצא במבנים גדולים כמו מרכזי קניות, בתי חולים ושדות תעופה.

ענקיות הטכנולוגיה גוגל, מיקרוסופט ואפל מציעות פתרונות שונים לבעיה, אך הן מסתמכות על רכיבי חומרה שונים שצריך להתקין פיזית בתוך המבנים. סטארט-אפ ישראלי בשם ShopCloud הציג היום (ג') פיילוט של אפליקציה חדשה, אשר נקראת Inside, שמציעה פתרון מקורי לבעיה.

הטכנולוגיה של שופ קלאוד לא מצריכה שימוש באף רכיב חומרה בתוך הקניון או בסמארטפון וזה מה שהופך אותה למיוחדת. "בגוגל מציעים זיהוי מיקום ברמה של 6 מטר", אומר גיל דבורה, מנכ"ל וממייסדי שופ קלאוד ל"גלובס", "הם דורשים שימוש ב-WiFi והטכנולוגיה זמינה רק על מכשירי אנדרואיד. אצלנו הדיוק ברמה של מטר בודד ואנחנו יכולים לתת ניווט גם בתוך החנות".

מיכאל בר-זיו, ממייסדי החברה ומנהל המוצר מסביר איך המוצר עובד: "אנחנו ממפים נקודות עניין נייחות במקומות בהם אנחנו עובדים. המצלמה של הסמארטפון מזהה מהר מאוד את מיקום המשתמש מבלי שהוא צריך לעשות משהו באופן אקטיבי". בר-זיו לא מוכן לחשוף פרטים נוספים על הטכנולוגיה, אך הוא מציין כי היא אוספת מידע באופן פאסיבי על המשתמש ומזהה את המבנה שבו הוא נמצא, בעזרת GPS.

שופ קלאוד קיבלה אישורים למפות ולפעול ברוב הקניונים המרכזיים בישראל, ביניהם קניון איילון, קניונים מקבוצת מליסרון ומרכזי ביג בארץ. בנוסף, החברה תמפה ותפעיל את השירות במבנים גדולים כגון היכל נוקיה, אצטדיון בלומפילד, בית החולים תל השומר, מתחם שרונה, עיריית תל אביב ומבנים מרכזיים נוספים שבאחריותה.

כמו כן, החברה נמצאת במגעים עם שלוש רשתות קניונים בארה"ב.

שופ קלאוד הוקמה בשנת 2012 לאחר שהחברה חיפשה פתרון לניווט בתוך מבנים. "ראינו שאין פתרון קל וזול ליישום. בחנו עשרות חברות ולא מצאנו מוצר טוב שקיים בשוק", אומר בר-זיו. בשופ קלאוד מועסקים 15 עובדים, כאשר החברה גייסה 2 מיליון דולר משלומי גבאי, מנכ"ל איקאה היוצא וג'רמי מון. "כרגע אנחנו לא מתמקדים במודל העסקי של המוצר", אומר דבורה, "ייקח עוד זמן עד שנציע פרסום בתוך האפליקציה".

Inside צפויה להשיק גרסת בטא של האפליקציה, למכשירי אנדרואיד ואייפון בסוף החודש. ההשקה הרשמית תהיה בתחילת מאי.

כאמור שופ קלאוד נכנסת לשוק עמוס בענקיות. רק לפני כחודשיים החלה אפל להטמיע בחנויות שלה בארה"ב את טכנולוגיית iBeacon הדורשת שימוש במשדרים קטנים אותם ממקמים בחנות.

הטכנולוגיה הזו מנווטת את המשתמש בחנות אל המוצר שהוא מחפש וגם שולחת לו הודעות על מבצעים כאשר הוא עובר לידם בחנות. בעתיד הטכנולוגיה תאפשר גם תשלום בקופות.