יש בעל בית: פימי רכשה מיורק מניות גילת ב-10.5 מיליון דולר

הקרן של ישי דוידי עלתה להחזקה של 23.2% בגילת, והפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה

חוסר הוודאות סביב השליטה בחברת גילת לוויינים נפתר היום. קרן פימי, אשר החזיקה עד עתה ב-18.3% ממניות גילת, רכשה מקרן יורק, שהחזיקה ב-19.3% בחברה, כ-2.1 מיליון מניות תמורת 10.5 מיליון דולר, ועלתה להחזקה של כ-23.2%. בכך הופכת פימי, שבראשות ישי דוידי, לבעלת המניות הגדולה והדומיננטית בחברה. קרן יורק ירדה להחזקה של 14.4%.

גילת מפתחת ומשווקת תחנות לוויין זעירות לצורכי תקשורת, באמצעות שתי חטיבות - החטיבה האזרחית הוותיקה, והחטיבה הביטחונית שהוקמה לפני שנים מספר ובמסגרתה רכשה גילת כמה חברות. לפני חודשיים השלימה גילת את מכירת החברה הבת ספייסנט, אשר לא הייתה רווחית, בתמורה ל-16 מיליון דולר.

סימן השאלה סביב זהות השליטה בחברה החל בסוף שנת 2012, עת החלה פימי לרכוש מניות של החברה. קרן הפרייבט אקוויטי של דוידי אינה קרן פיננסית בדומה לקרן יורק, ואינה נוטה להישאר עם החזקת מיעוט בחברות שבהן היא משקיעה, אלא פועלת להפוך לבעלת השליטה בה, או לכל הפחות לבעלת המניות הגדולה, על מנת שתוכל להיות פעילה בניהול החברה ולהשביח אותה. במקרה של גילת עמדה בדרכה של פימי קרן יורק, שמיוצגת בארץ על ידי ג'רמי בלנק שאף משמש דירקטור בגילת. יורק החזיקה כאמור ב-19.3% מהחברה, לאחר שרכשה את החוב של גילת לבנק הפועלים והמירה אותו למניות.

הכנסות צפויות של 230 מיליון ד'

יותר משנה חלפה מאז הגדילה פימי את החזקותיה, במהלך שהביא לזינוק של כ-60% במניית החברה, שהגיעה למחיר של 6 דולר. עלייה זו מוסברת בפרמיה שנתן השוק לחברה בעקבות כניסת פימי, ולא בגלל תוצאות החברה שדווקא פיטרה עובדים והורידה את תחזיותיה השנתיות. באותה תקופה יורק ביקשה למכור את מניותיה לפימי, אך במחירי השוק אחרי העלייה. בפימי לא היו מוכנים לשלם את הפרמיה שהיא עצמה גרמה לה, והמצב נכנס לקיפאון.

היום הופר הסטטוס קוו, ופימי רכשה את המניות לפי מחיר של 5 דולר למניה, ועלתה להחזקה שקרובה למקסימום הניתן מבלי שיש צורך בהגשת הצעת רכש למניות הציבור. אנשיה של פימי כבר מכהנים כיום בדירקטוריון גילת, וכעת צפויה הקרן להאיץ את תהליך ההשבחה של החברה. את שנת 2013 צפויה גילת לסיים עם הכנסות של 230 מיליון דולר.