מנכ"ל נייס הפורש: "סיימנו את השנה בתוצאות שיא"

זאבי ברגמן על מחליפו הצעיר, ברק עילם: "גיל ביולוגי זה לא הדבר היחידי, יש לו הרבה ניסיון. מדובר בבן אדם עם יכולות גבוהות. תמכתי במינוי שלו"

"היו 4.5 שנים מעניינות, מרתקות, עם הישגים רבים", כך סיכם היום זאבי ברגמן את התקופה שלו כמנכ"ל חברת התוכנה נייס. החברה, שפרסמה את הדוחות כספיים לשנת 2013, הודיעה אתמול כי ברק עילם הצעיר (38) יחליף את ברגמן כמנכ"ל בסוף אפריל.

"הגעתי לנייס בעיצומו של המשבר הפיננסי", אומר ברגמן, "מאז החברה התפתחה וגדלה גם בהיבטים הפיננסיים - חצינו את רף המיליארד דולר בהזמנות, ברווח הגולמי עלינו ב-77%, וכך גם בתשתיות וביכולת לגדול בהיצע המוצרים. החברה מצוינת ומוכנה לשלב הבא".

- למה לעזוב דווקא עכשיו?

"תמיד טוב לפרוש כשהמצב הוא טוב".

בנוגע למנכ"ל החדש אמר ברגמן, "אני מכיר את ברק היטב, יצא לי לעבוד איתו, הוא בחור מאוד מוכשר עם טרק רקורד של עשייה, יכולות גבוהות וניסיון מאוד מגוון. כשאני מוניתי לראשונה למנכ"ל קומברס הייתי פחות או יותר בגילו. גיל ביולוגי זה לא הדבר היחידי. יש לו הרבה ניסיון עסקי גם בשטח, גם במוצר וגם בניהול כולל של עסקים. מדובר באמת בבן אדם עם יכולות גבוהות, ואני שמח שהוא נבחר. אני תמכתי במינוי שלו".

נייס, ספקית תוכנות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים לשוק האזרחי והביטחוני, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 2.3 מיליארד דולר. ברבעון הרביעי של 2013 הסתכמו הכנסותיה ב-270 מיליון דולר - עלייה של 13.7% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי GAAP הגיע ל-24.2 מיליון דולר - ירידה של 24.6% ביחס לרבעון המקביל, שבו נרשמה הטבת מס שהשפיעה לטובה על השורה התחתונה. על בסיס Non-GAAP הרווח הרבעוני הסתכם ב-46.2 מיליון דולר - גידול של 7% - והרווח למניה היה 75 סנט, בדומה לתחזיות השוק.

ברמה השנתית נייס צמחה ב-8%, והכנסותיה הסתכמו בשיא של 949 מיליון דולר, מתוכם כ-60% משירותים והיתר ממכירת מוצרים. הרווח הנקי השנתי GAAP ירד ב-18.6%, ל-55.3 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP הרווח עלה ב-3.5%, לכ-160 מיליון דולר. "סיימנו את השנה בצורה חזקה, התוצאות הן תוצאות שיא בהזמנות, בהכנסות, ברווחיות", אומר ברגמן.

נייס ייצרה ב-2013 כ-124 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובקופתה היו בסוף השנה 443 מיליון דולר. "אנחנו מתמקדים במבנה הפיננסי", אומר ברגמן, "אנחנו מחזירים מזומן לבעלי המניות, גם בתוכנית ביי בק (רכישה עצמית של מניות) שהכרזנו עליה וגם בדיבידנד, אבל הדבר הראשון זה להשקעה פנימית ורכישות. כל עוד נחשוב שיש בחברה מזומן שניתן לחלק אותו מעבר לפעילות השוטפת, נחלק אותו כביי בק".

המתחרה של נייס, ורינט, רכשה לאחרונה את חברת KANA Software האמריקאית ב-514 מיליון דולר במזומן. לשאלה אם גם נייס התעניינה בקאנה, השיב ברגמן כי "אנחנו מכירים את החברה. אני לא מתייחס למתחרים ולמה שהם עשו. לנו יש את האסטרטגיה שלנו, שהיא להוסיף פתרונות אנליטיים לאיסוף מידע בערוצים שונים. הרכישה והטכנולוגיה של KANA פחות מתאימה לנייס".

צפויה לחצות את רף מיליארד הדולר

ב-2014 נייס צפויה לעקוף לראשונה את רף מיליארד הדולר בהכנסות. תחזית החברה, שדומה לתחזית השוק, היא להכנסות של 1.01-1.035 מיליארד דולר, ורווח Non-GAAP של 2.73-2.85 דולר למניה (166-173 מיליון דולר). ברבעון הראשון של השנה הצפי הוא להכנסות של 230-240 מיליון דולר ולרווח של 58-63 סנט למניה - נמוך מתחזית השוק, שצפה הכנסות של 243 מיליון דולר ורווח של 65 סנט למניה.

"2014 תהיה חזקה ואנחנו אופטימיים", אומר ברגמן, "מנועי הצמיחה יהיו בפתרונות האנליטיים שלנו. בפתרונות מבוססי ענן יש צמיחה של 50%, אנחנו שמחים שזיהינו את התחום הזה בזמן ופעלנו בו". בהתייחסות לתחזיות הרווח הוא מוסיף כי "אם שיעורי המס לא היו משתנים, הרווח היה גדול יותר ב-10 סנט למניה - 6 מיליון דולר".

ברגמן יישאר בנייס כדירקטור. מה התוכניות מעבר לזה? "אני מניח שבשלב הראשון אנוח, ואחר כך יש לי הרבה תוכניות. מניסיון העבר, חלק מהתוכניות קורות וחלק לא, גם בעולם העסקי וגם בעולם הפוליטי. יש לי להט לעשות שינויים. אני אדבר על זה אחרי שאסיים את התפקיד כאן".

המספרים של נייס
 המספרים של נייס