הדולר לא עוצר: היציג התחזק ב-0.3% ל-3.549 שקלים

האירו היציג התחזק בכ-0.25% מול השקל ונקבע על 4.795 שקלים ■ המשקיעים מגיבים להחלטות הריבית באירופה ולנתוני מאקרו מהותיים

הדולר היציג המשיך להתחזק היום (ה') מול השקל והוסיף לערכו כ-0.3% לרמה של 3.539 שקלים. גם האירו היציג התחזק מול המטבע המקומי, בשיעור של 0.25% ונקבע על רמה של 4.795 שקלים.

על רקע ההתערבויות האחרונות של בנק ישראל במסחר, היום דיווח הבנק המרכזי כי יתרות מטבע החוץ הסתכמו בסוף חודש ינואר בכ-83.2 מיליארד דולר, גידול של כ-1.4 מיליארד דולר לעומת סוף 2013. זאת, על רקע רכישות מטבע חוץ על ידי בנק ישראל בסך של כ-1.73 מיליארד דולר, והעברות הממשלה מחו"ל בסך כ-453 מיליון דולר. מאידך הגידול קוזז על ידי העברות הסקטור הפרטי בסך כ-236 מיליון דולר ושערוך יתרות מטבע חוץ בסך כ-546 מיליון דולר.

בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת. המסחר בוול סטריט ננעל אתמול ביציבות עם נטייה לירידות לאחר פרסום סקר ה-ADP, שאכזב במקצת, ומנגד נתון ה-PMI לסקטור השירותים שהפתיע לטובה. באירופה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

ראש שלוחת הפד בפילדלפיה, צ'ארלס פלוסר, מאמין כי על הפד להאיץ את תהליך צמצום רכישות האג"ח. בדברים שנשא אתמול ברוצ'סטר, ניו יורק, אמר פלוסר כי יש לסיים עם תוכנית ההקלה הכמותית עוד לפני ששיעור האבטלה יגיע ליעד אותו הציב היו"ר היוצא, בן ברננקי - 6.5%.

בעת האחרונה מתחזקים הסימנים כי הדולר נמצא בפני ייסוף משמעותי אל מול השקל הישראלי. שבירת רמת 3.51 שקל לדולר יצרה מומנטום וגרמה להמשך התחזקות של הדולר מול השקל. ניתן להבחין ביומיים האחרונים בימים שמבטאים עוצמה ריבוי הקונים לדולר צפוי להוביל לשבירה כלפי מעלה של רמת ה-3.57 שקל לדולר בפרק הזמן הנראה לעין. כך אומר אלעד סלומון - אנליסט בכיר ביוטרייד בית השקעות. לדבריו, השקל ממשיך להתנהל כמטבע אקזוטי בזירת המט"ח העולמית ומושפע בהתאם מהיחלשות או התחזקות הדולר מול אינדקס המטבעות המובילים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "חידוש הסנטימנט השלילי צפוי להגביר את הביקוש לדולר ולחזקו גם למול השקל. גם האירו-דולר עשוי לחוות היום זינוק בתנודתיות, עם פרסום החלטות ישיבת המדיניות של הבנק של אירופה היום בצהריים. הבנק לא צפוי לשנות את הריבית אבל במידה וירמוז על צעדים מרחיבים נוספים הדבר עשוי להחליש את האירו ולהסיג את האירו-שקל, הנמצא במגמת עלייה, לאחור. ומחר, עוד אירוע סיכון בשווקים שישפיע גם על גזרת המט"ח המקומית - דוח התעסוקה בארצות הברית. לאחר הדוח המאכזב שפורסם בחודש שעבר, אם גם הפעם יאכזבו נתוני התעסוקה, הדבר עשוי להביא את הבנק הפדרלי לשקול מחדש את קצב צמצום ההרחבה הנוכחי. תוצאות הדוח עשויות לקבוע את המהלך הבא של הדולר-שקל".