סוני מוכרת את חטיבת המחשבים שלה לקרן השקעות יפנית

סוני עדיין מתכננת להשיק ליין מחשבים חדש באביב ולאחר מכן להפסיק את הייצור של מוצריה ■ בסוני מבטיחים שהלקוחות שלה ימשיכו לקבל תמיכה למחשבים שרכשו מהחברה

סוני מוכרת את חטיבת המחשבים שלה - Vaio לקרן השקעות יפנית - Japan Industrial Partners בסכום שלא פורסם. "סוני תפסיק לתכנן, לעצב ולפתח את המוצרים בתחום המחשוב האישי (פי.סי)", נמסר מחברת סוני. "הסיבות לכך כוללת שינויים משמעותיים בעולם המחשוב האישי. הפתרון האופטימלי הוא להתרכז בתחום המובייל הכולל סמארטפונים וטאבלטים ולהעביר את עסקי המחשוב האישי לחברה אחרת".

סוני עדיין מתכננת להשיק ליין מחשבים חדש באביב ולאחר מכן להפסיק את הייצור של מוצריה. בסוני מבטיחים שהלקוחות שלה ימשיכו לקבל תמיכה למחשבים שרכשו מהחברה. העסקה צפויה להסתיים בחודש יולי, כאשר JIP תתמקד, לפחות בתחילה בשוק היפני. החברה מתכננת להעסיק כ-300 עובדי סוני, כאשר עובדים שלt יעברו ל-JIP יעברו למחלקות אחרות בחברת סוני. עובדים שיפטרו יקבלו חבילת הטבות מהחברה. סוני תחזיק כ-5% מחטיבת המחשבים.

סדרת ה-Vaio של סוני נמכרת כבר מספר שנים בישראל באמצעות הייבואן הרשמי - ישפאר, מוצרי החברה נחשבים איכותיים אבל יקרים מאוד ונתח השוק שלהם מצומצם מאוד גם בעולם וגם בישראל.

ההחלטה של סוני למכור את חטיבת המחשבים שלה כאשר שוק המחשבים סובל מירידה במכירות, לא מצביעה על כיוון טוב אליו הולכת התעשיה, במיוחד לאור זה שצרכנים לא מספיק מחבבים את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - חלונות 8. סוני גם הודיעה שחטיבת הטלוויזיות שלה תעבוד כחברת בת נפרדת החל מיולי 2014. החברה תתמקד בטלוויזיות פרימיום בטכנולוגיות חדישות כמו: 2K ו-4K.