נעילה חיובית בוול סטריט; מניית טוויטר קרסה 24%

אכזבה מקצב צמיחת משתמשי טוויטר מפילה את המניה ■ קוקה קולה רוכשת 10% מגרין מאונטיין ■ מאקרו: ירידה של 20 אלף בתביעות האבטלה השבועיות; הגירעון המסחרי התרחב ■ טבע עקפה את התחזיות

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים בהתאם למגמה בבורסות אירופה. עונת הדוחות בעיצומה, ואמש סיכמה טוויטר את הרבעון - ומנייתה קרסה מסחר בשל אכזבה מקצב צמיחת המשתמשים שלה (הרחבה בהמשך). המשקיעים מגיבים בנוסף למספר נתוני מאקרו מהותיים שפורסמו באירופה וארה"ב.

מאז תחילת השנה 3 טריליון דולר התנדפו משוקי המניות הגלובליים, בעקבות שילוב של מספר גורמים. סימנים להאטה בסין והתפוצצות בועת האשראי במדינה, החשש מפני התפתחות משבר בשווקים המתעוררים שייגרם כתוצאה מהמשך הנסיגה של הפד ממדיניות התמריצים וכן נתונים כלכליים פושרים שפורסמו בסין וארה"ב. כל אלה הכבידו על השווקים בימים האחרונים וגרמו למסחר תנודתי.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות Colmex מציין: "נראה כי השווקים מתקרבים לנקודת איזון לאחר שכסף רב זרם החוצה במהלך הימים האחרונים. נתון חיובי מחר בשוק התעסוקה האמריקאי יאשר את סוף התיקון לטווח הקצר".

אתמול פורסם סקר ה-ADP שהצביע על גידול של כ-175 אלף במספר המשרות בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש ינואר לעומת צפי לעלייה של כ-185 אלף. מחר צפוי משרד העבודה לפרסם את דוח התעסוקה הרשמי לחודש החולף, עם צפי להוספה של 184 אלף משרות. שיעור האבטלה צפוי להיוותר ללא שינוי בשיעור של 6.7%. בחודש הקודם, נזכיר, פורסם דוח תעסוקה מאכזב עם הוספה של 74 אלף משרות בלבד.

בזירת המאקרו היום התפרסמו כמדי שבוע תביעות האבטלה השבועיות, שירדו בשבוע שהסתיים ב-1 בפברואר, ב-20 אלף לרמה של 331 אלף. צפי האנליסטים בשוק עמד על ירידה מתונה יותר לרמה של 337 אלף. כמו כן הנתון המקורי עודכן לרמה של 351 אלף, לעומת הנתון המקורי שעמד על 348 אלף.

באותה השעה התפרסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש דצמבר, שהצביע על התרחבות הגירעון המסחרי לרמה של 38.7 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו שהגירעון המסחרי יתרחב לרמה של 35.8 מיליארד דולר.

ומן העבר השני של האוקיינוס, הבנק המרכזי האירופי ענה על התחזיות בשוק והחליט להותיר את הריבית על כנה, ברמת שפל של 0.25%. יו"ר הבנק מריו דרגי אמר במסיבת העיתונאים שלאחר ההחלטה כי הוא מוכן לנקוט בפעולות נוספות במידת הצורך.

טוויטר מאכזבת; קוקה קולה נלחמת בסודהסטרים

טוויטר דיווחה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט על הפסד רבעוני של כ-511 מיליון דולר או 1.41 דולר למניה. בשורה העליונה דיווחה טוויטר על הכנסות של 242.68 מיליון דולר, כאשר אנליסטים ציפו בממוצע להכנסות של 218 מיליון דולר. עם זאת, משקיעי טוויטר התאכזבו מקצב הצמיחה במספר המשתמשים בשירותי החברה. החברה מסרה כי היו לה 241 מיליון משמשים פעילים ברבעון הרביעי לעומת צפי אנליסטים ל-249 מיליון.

קוקה קולה פותחת חזית מול סודהסטרים , כשהיא הודיעה על רכישת 10% מחברת גרין מאונטיין תמורת 1.25 מיליארד דולר ותפתח איתה מערכות להגשת משקאות קרים. קוקה קולה תרכוש 16.7 מיליון מניית חדשות של החברה תמורת 74.98 דולר למניית גרין מאונטיין. בינתיים, נשמעות הערכות כי סודהסטרים תחפש שיתוף פעולה, ואף מיזוג, עם פפסיקו או יצרנית המשקאות הקלים ד"ר פפר.

יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס , דיווחה על רווח של 1.04 מיליארד דולר (לפני חלוקת דיבידנד) ברבעון הרביעי של 2013, בהשוואה ל-1.19 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2012. ההכנסות עמדו על 40.5 מיליארד דולר. הרווח ללא הוצאות חד פעמיות, עמד על 67 סנט למניה, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 88 סנט למניה.

ענקית התקשורת AOL דיווחה על רווח של 36 מיליון דולר או 43 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2013, לעומת 35.7 מיליון דולר או 41 סנט למניה בתקופה המקבילה ב-2012. הכנסות החברה טיפסו ב-13% לרמה של 679 מיליון דולר.

טבע מסיימת את שנת 2013 עם תוצאות טובות מהציפיות ברבעון הרביעי. חברת התרופות דיווחה היום כי הרוויחה 1.42 דולר למניה ברבעון הרביעי על הכנסות של 5.4 מיליארד דולר. לפי קונצנזוס התחזיות בוול סטריט, אנליסטים ציפו מטבע לרשום רווח של 1.4 דולרים למניה ברבעון הרביעי לצד הכנסות של 5.19 מיליארד דולר [לסיפור המלא].

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]