מכה לסודה סטרים: קוקה קולה רכשה 10% ממניותיה של חברה מתחרה

תסייע לחברת גרין מאונטן להשיק את מכונת המשקאות הקרים החדשה שלה

חברת גרין מאונטן קופי רוסטרס, יצרנית מכונת כוסות הקפה החד-פעמיות הפופולארית Keurig, מסרה אתמול (ד') שחברת קוקה קולה קנתה 10% ממניותיה ב-1.25 מיליארד דולר, והיא תסיע להשיק את מכונת המשקאות הקרים החדשה של גרין מאונטן שמתוכננת לצאת לשוק באוקטובר. מניית גרין מאונטן זינקה בתגובה ב-42% ל-114.85 דולר במסחר, ואילו מניית יריבתה החדשה הצפויה, סודה סטרים אינטרנשיונל, נסוגה ב-3.9% ל-34.39 דולר.

על פי ההסכם ביניהם, שנחתם לעשר שנים, קוקה קולה וגרין מאונטן ישתפו פעולה בפיתוח ובהשקת מוצרים של קוקה קולה במכונת המשקה החדשה של גרין מאונטן, שתייצר משקאות מוגזים ושאינם מוגזים, כולל משקאות קלים, תה ומיצים.

על פי תנאי ההסכם, קוקה קולה תרכוש 16.7 מיליון מניות חדשות שתנפיק גרין מאונטן, במחיר של 74.98 דולר למניה. לקוקה קולה תהיה אופציה להגדיל את אחזקת המיעוט שלה ל-16% באמצעות רכישת מניות של גרין מאונטן.

העסקה הופכת את גרין מאונטן לשותפה העולמית הבלעדית בייצור ומכירת משקאות קרים חד-פעמיים של קוקה קולה שמתבססים על שקיות או קפסולות, מסרו שתי החברות. גרין מאונטן, לעומת זאת, שומרת על האופציה לחתום על עסקאות עם יצרניות משקאות קלים נוספות, מסר הנשיא והמנכ"ל בריאן קלי. יצרנית כזו תוכל להיות פפסיקו, שהכחישה בשנה שעברה שמועות על כוונתה לרכוש את סודה סטרים. דובר של פפסי לא הגיב אתמול לידיעה.

גרין מאונטן הצליחה בעיקר בזכות מכונת Keurig, שהרחיבה את השימוש ב"פודים" - שקיות קטנות שמכילות קפה, תה או קקאו - להכנת משקה חם ביתי בכוס חד פעמית. גרין מאונטן מכרה יותר מ-30 מיליון מכונות כאלה ברחבי העולם, לשימוש ביתי, משרדי ועוד. מכונת המשקאות הקרים של גרין מאונטן אמורה לצאת לשוק בשנת העסקים 2015, שמתחילה באוקטובר 2014.

"גרין מאונטן מקבלת שותפה למשקאות עם מותגים בינלאומיים ענקיים. קוקה קולה מקבלת גישה לטכנולוגיית משקאות חד פעמיים מגניבה וחדשנית", אמר ג'ון זיכר, עורך ומו"ל מגזין Beverage Digest. לדבריו, מכירות משקאות הסודה בארה"ב היו בירידה מ-2005, ואילו צמיחת מכירות הקפה החד-פעמי מצויה בנסיקה.