אייל גורה עוזב את קרן פיטנגו ומקים סטארט-אפ חדש

גורה חוזר למקורות ומקים סטארט-אפ חדש בשם Zebra Medical Vision, שעוסק במחקר רפואי ולהקמתו שותף גם אייל טולדנו

היזם הסדרתי אייל גורה עוזב את קרן ההון סיכון פיטנגו, בה שימש במשך כשנה כשותף עצמאי. גורה חוזר למקורות ומקים סטארט-אפ חדש בשם Zebra Medical Visio n. הסטארט-אפ החדש, שלהקמתו שותף גם אייל טולדנו, חברו של גורה לתוכנית זל במרכז הבינתחומי הרצליה וממקימי מרכז המו"פ של סמסונג בישראל, עוסק בתחום המחקר הרפואי. גורה בשיחה עם "גלובס" אמר כי "מדובר בפלטפורמת מחקר רפואי שמבוססת על ביג דאטה. אני כבר עובד במשך שנתיים על המיזם אך בגלל סיבות רגולציה לא יכולנו להתקדם איתו עד עכשיו".

בתקופתו בפיטנגו היה שותף להשקעות במספר סטארטאפים, בהם formlabs, ubimo וטאבולה. בנוסף הוא קידם בפיטנגו את ההשקעה בחברות בשלבים מוקדמים. גורה ימשיך כמנטור ליזמים מתחילים, בין היתר במגזר הערבי, וכן דירקטור של עמותת לתת ועמותת תובנות בחינוך.

"אני מאוד נהניתי להיות משקיע", אמר גורה. יש פערי מידע בין היזמים למשקיעים ומה האינטרסים של כל אחד. עד עכשיו זו הייתה תעשייה סודית ורק בשנים האחרונות זה נהיה יותר שקוף וגם אני ניסיתי לשתף. קוראים לזה dark side אבל הוא לאdark באמת".

רמי קליש, מייסד ושותף מנהל בפיטנגו, הוסיף כי "אייל הוא יזם ומשקיע מעולה. נהנינו מעבודת הצוות וההפרייה ההדדית. אנו מאחלים לו בהצלחה רבה ובטוחים שדרכינו תצטלבנה בעתיד".

גורה הגיע לפיטנגו לאחר סדרה של אקזיטים: הוא הקים וניהל את חברת PicApp , שנמכרה באפריל 2011 לחברת Ybrant ב-10 מיליון דולר; בנוסף, הקים וניהל את חברת PicScout שנמכרה ב-20 מיליון דולר לחברת GettyImages.

כמו כן, נמכרה חברת The Gifts Project, שהקימו אחיו רון ואשתו מאיה ושבה אייל היה אחד המשקיעים, בכ-15-20 מיליון דולר. גורה הוא בעל תואר שני במינהל עסקים מבית הספר וורטון באוניברסיטת פנסילבניה ובוגר תוכנית זל ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה, בה הוא מלמד כיום.