לאומי: "ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי"

כלכלני בנק לאומי מעריכים, בסקירה השבועית על שוק ההון, שההסתברות להתדרדרות למשבר כולל הינה נמוכה, ומתייחסים לירידות בשבועיים האחרונים כאל "תיקון", ולא כשינוי מגמה

בשבועיים האחרונים נרשמו ירידות במדדי המניות בעולם, לאחר תקופה ארוכה של עליות. החששות העיקריים נוגעים להתפתחויות במספר מדינות מתעוררות, ולאפשרות שהתדרדרות במצב הפיננסי במדינות אלו עלולה להשפיע לרעה על המערכת העולמית.

כלכלני בנק לאומי מעריכים, בסקירה השבועית על שוק ההון, שההסתברות להתדרדרות למשבר כולל הינה נמוכה, ומתייחסים לירידות בשבועיים האחרונים כאל "תיקון", ולא כשינוי מגמה.

בלאומי ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן). "אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר, על ידי אחזקה מאוזנת בין האפיק השקלי לצמוד".

ככלל, ממליצים בלאומי על החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגי השקעה נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר/בינוני. עם זאת, "לנוכח עליית התשואות בחלק הבינוני של העקום במהלך השנה האחרונה, והערכה שמעתה מגמת העלייה בתשואות לא תהיה מהירה, ניתן להסיט חלק מההחזקה באפיק לאגרות במח"מ בינוני תוך הקטנה מסוימת ברמת סיכון האשראי על ידי עלייה באיכות דירוגי האגרות".

לגבי האפיק הקונצרני בישראל מציינים בלאומי כי רמת המרווחים נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון. לכן יש להחזיק חשיפה נמוכה לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים).

"אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, בדגש על חו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות. עלייה זו ברמת הסיכון והערכות שרמת אי הוודאות בשוק המניות במהלך השנה תהיה גבוהה בהשוואה לשנה שעברה, תומכות בצמצום קל בחשיפה המנייתית".

מומלצת חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי (כ-25%) - לאור השיפור במצב כלכלות אלו. בנוסף, ממליצים בלאומי להחזיק חשיפת חסר קטנה לארה"ב (שמהווה כמחצית ממשקל המדד העולמי), ואת מדדי המניות של השווקים המתעוררים, להחזיק בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי.

בשוק המניות הישראלי, ממשיכים בלאומי להעדיף את מדד ת"א 75 על פני מדד תל אביב 25, תוך הערכה שחברות השייכות למדד ת"א 75 ייהנו יותר, בממוצע, מהשיפור בכלכלה העולמית.