אפל מקבוק פרו - גרסת רטינה: לפטופ מושלם ויקר להחריד

דגם המקבוק פרו בגרסת רטינה (טכנולוגיית מסך) הוא אחד הלפטופים הטובים בשוק, אם לא הטוב שבהם, שמשאיר את יצרניות הפי.סי הרבה מאחור

ענף הלפטופים שפועלים עם מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט (פי.סי) סובל כבר תקופה ארוכה מירידה במכירות, אבל באפל מסתכלים מהצד וממשיכים למכור ללא הפסקה את סדרת המקבוקים.

דגם המקבוק פרו בגרסת רטינה (טכנולוגיית מסך) הוא אחד הלפטופים הטובים בשוק, אם לא הטוב שבהם, שמשאיר את יצרניות הפי.סי הרבה מאחור.

מסך

טכנולוגיית רטינה, הקיימת בדגמי האייפד והאייפון מהדורות האחרונים, היא פשוט תענוג לעיניים. הצבעים נראים רוויים והכל נראה חד. כשעברנו למחשב הישן שלנו או לאייפד ללא רטינה, הכול נראה חיוור ולא מספיק בפוקוס. המסך מגיע בדגם הזה בגודל 13 אינץ', והוא נוח מאוד לעבודה, כאשר גם המסגרת לא עבה במיוחד.

מקלדת ועכבר

כנראה מדובר באחת המקלדות הנוחות ביותר בה נתקלנו. יש לה תאורה אחורית והכפתורים נעימים למגע. משטח העכבר מציע מספר יכולות מולטי טאץ'. עדות למסקנה שמדובר בפתרון טוב היא שוויתרנו על שימוש בעכבר חיצוני.

סוללה

תוכלו לעבוד עם הלפטופ הזה כ-7 שעות עם חיבור לאינטרנט אלחוטי. שאפו.

חומרה

מעבד i5 של אינטל במהירות 2.6 ג'יגה הרץ עם זיכרון 8 ג'יגה וכונן קשיח בנפח 512 ג'יגה בטכנולוגיית SSD המהירה. לא נתקלנו באף בעיית תגובה במהירות. מצלמת וידיאו HD, בלוטות' 4.0, קורא כרטיסי זיכרון, 2 כניסות USB ויציאת HDMI בודדת. המשקל עומד על 1.57 ק"ג, לא כבד עבור לפטופ 13 אינץ'.

מערכת הפעלה

אחד החסמים לשימוש בלפטופ של אפל היא מערכת הפעלה, רובנו הלא משתמשים בחלונות. אלא שלא צריך לחשוש ממערכת ההפעלה של אפל, ראשית, כל מי שהשתמש באייפד או אייפון, לא יקבל הלם מוחלט משימוש בה. אפל גיירה לאחרונה לעברית את מעבד התמלילים המוצלח מאוד שלה Pages, הניתן להורדה בחינם בקניית מקבוק, כולל תוכנות נפרדות לטבלאות ומצגות (עדיין דורשים שיפור בעברית). השימוש העיקרי במחשב הוא ממילא בדפדפן, ניתן לעבוד עם ספארי של אפל או כרום של גוגל. תוספות חביבות הן החיבור הטבעי למוצרים הניידים של אפל עבור לוח שנה, פתקים, הגיבוי בענן iCloud, השירים שנרכשו מאייטיונס או יישום שיחות הווידיאו Face Time. נראה שלמשתמש הפשוט יהיה יותר קל להתרגל ל-OS Xמאשר לחלונות 8. משתמשים שייתקלו בבעיות במעבר מחלונות לאפל (וסביר שיהיו בעיות), יכולים להיעזר בנציגים (פיזיים) של היבואן ברשת חנויות iDigital - פתרון שמיקרוסופט לא מציעה בארץ עם רשת חנויות משלה והיה יכול לעזור ללקוחות שמתקשים עם חלונות 8.

בשורה התחתונה

המקבוק פרו 13 אינץ' הוא כנראה לפטופ מושלם, המסך רטינה מספק איכות מצוינת, המארז של המחשב מקסים וגם לא כבד יותר מדי, והכל עובד בצורה חלקה. הלוואי שהיינו כבר מוצאים מחשב פי.סי עם חלונות שנותן אותה רמת ביצועים. בכל אופן, המחיר מרתיע.

מחיר

הלפטופים של אפל לא זולים בכלל, אפילו יקרים להחריד. מחירו של מקבוק פרו 13 אינץ' נע בין 6,650 שקל ל-9,200 שקל.

ציון: 10