השווקים מחכים לדברי צ'יימברס

סיסקו לא תתקשה כנראה לעמוד בצפי המונמך שלה מנובמבר האחרון *איזיצי'פ, שתדווח קצת לפני הלקוחה הענקית, עומדת לשבור שיאים

אשר הנהלת הבנק המרכזי בארה"ב נמצאת בתהליך של חילופי משמרות - והאסטרטגיה החדשה עוד לא לגמרי ברורה, וכאשר נתוני המאקרו לא חד-משמעיים לכיוון כזה או אחר, יקשיבו המשקיעים השבוע בעיקר לג'ון צ'יימברס, האיש שמוביל כבר כמעט עשרים שנה, לא כמייסד אלא כשכיר, את גורילת תשתית האינטרנט סיסקו (CSCO).

בינואר 1995 קיבל צ'יימברס קיבל את סיסקו עם מכירות שנתיות של 70 מיליון דולר, ולא נראה שהוא פורש בקרוב, כאשר המכירות ברמה של 46 מיליארד דולר.

ברביעי אחרי המסחר תהיה סיסקו הראשונה מבין הגדולות לדווח על רבעון שהסתיים בינואר, וכהרגלו ירחיב צ'יימברס בשיחת האנליסטים גם בנושאי מאקרו בארה"ב ומחוצה לה, ולדבריו עשויות להיות השלכות לגבי המשך התיקון בשווקים.

למרות החששות מהשווקים המתעוררים, אנליסטים סבורים שצ'יימברס לא יתקשה לעמוד בצפי המונמך שהנחה בשיחה בנובמבר האחרון לרבעון של ינואר, כלומר מכירות של סביב 11 מיליארד דולר, ומניחים שבשורת הרווח למניה סיסקו כנראה תכה את הצפי, בגלל רכישה עצמית מוגברת של מניות במחירי תחתית. כרגיל, ההנחיות קדימה - כלומר לרבעון של אפריל - הן שיקבעו את כיוון המניה, והצפי הוא לגידול מזערי במכירות, של סביב 2% לעומת ינואר.

כמה שעות לפני סיסקו תדווח איזיצ'יפ (EZCH) על הרבעון של דצמבר, ולמרות שסיסקו היא הלקוחה הכי גדולה שלה, אין מה לנסות להשליך מתוצאות אחת על השנייה. איזיצ'יפ אמורה לדווח על מכירות שיא כל הזמנים, של 20 מיליון דולר, ורווח למניה של 34 סנט, בשניהם צמיחה של יותר מ-30%. רמת המזומנים נטו כנראה גדלה עד לסביבות של 200 מיליון דולר, כלומר מעל רבע משווי החברה בשוק.

הגברת ההשקעות בתשתיות תקשורת, בעיקר LTE, מהווה רוח גבית למכירות של איזיצ'יפ, ומה שסיסקו מפסידה בסין מטעמים פוליטיים ואחרים, אמורה איזיצ'יפ להרוויח דרך ספקיות הטלקום הענקיות המקומיות, ZTE ו-Huawei, והפוך מחוץ לסין, היכן שהשתיים מתקשות מאותם טעמים. כרגיל, המניה תגיב בעיקר להנחיות, אבל גם למצבה במפת הדרכים קדימה לגבי מעבדי הדור החמישי, ובעיקר ה-NPS, שיכניס אותה לשווקים וללקוחות חדשים.

אם ברבעון השלישי מניית איזיצ'יפ רעשה וגעשה על שמועות כאלה ואחרות, שקשורות לסיסקו ולמעבדים הקיימים והחדשים, הרי שבשלושת החודשים האחרונים הייתה דממה. גם החברה עצמה כנראה מתחרה עם מנזר השתקנים, כי אפילו הודעה אחת לא פורסמה מאז התוצאות הקודמות.

מנגד, החברה הייתה מאוד פעילה בכנסים מקצועיים, בעיקר אלה שקשורים למעבדי ה-NPS ורשתות מבוססות תוכנה (SDN), ואני מקווה שנקבל קצת יותר "בשר" בשיחת האנליסטים ביום רביעי.

סודהסטרים עמוק בפוליטיקה

מה שהקליפ הסקסי והיקר של סודהסטרים (SODA) עם סקרלט ג'והנסן בסופרבול לא עשה למניה, עשתה באופן פרדוקסלי קוקה קולה (KO) כמה ימים אחר כך, עם ההשקעה במתחרה הפוטנציאלית של סודהסטרים, גרין מאונטיין (GMCR). קוקה קולה תשקיע 1.3 מיליארד דולר תמורת 10% מיצרנית מכונות הקפה הביתיות, שרוצה להיכנס בשנה הבאה גם לשוק מכונות הסודה. אם קוקה קולה הייתה רוצה, אני מניח שבסכום הזה היא הייתה מקבלת את כל סודהסטרים.

בעצם, קוקה קולה מודה לראשונה כי השוק למכונות סודה ביתיות קיים וחשוב לה, וזאת מכה לשורטיסטים הרבים שנמצאים בסודהסטרים, שלדידם זה שוק בועתי תרתי משמע. פפסיקו (PEP) חייבת להגיב בהשקעה או ברכישה של סודהסטרים, כך אומרים כמה מומחים, אבל אני פסימי. סודהסטרים, שלא ברצונה, הפכה לחברה פוליטית, ודווקא המהלך האמיץ של השחקנית ג'והנסן הביא לגלי פוליטיקה גבוהים מתמיד.

כשהכנסתי כאן לתיק את סודהסטרים, לא ידעתי שאני נכנס לשדה מוקשים פוליטי. זאת חברה שמפרנסת מאות משפחות פלסטיניות- עובדים מהשורה וגם מנהלים - מעבר לקו הירוק, וסגירה של המפעל שם תמיט עליהם אסון כלכלי איום ונורא. מנגד, אם זה יקרה, ארגוני זכויות למיניהם, שלא שמעו שכדאי להיות חכם ולא צודק, יחגגו בטרקליני בתי מלון באירופה עם שמפניה.

אני לא רואה את פפסיקו נכנסת לשדה המוקשים הזה, אלא אם המנכ"לית Indra Nooyi, אמריקאית ממוצא הודי, שראתה מצוקה מהי בארץ מוצאה, תהיה אמיצה מספיק לבצע מהלך השקעה או רכישה חכם עסקית, אבל גם אנושי מאד, ותשים את הפוליטיקה בצד.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.